عراقچی:‌ موضوعات مهم باقی مانده نیازمند تصمیم‌گیری در پایتخت‌هاست:ایرنا - در پایان دور ششم مذاکرات وین برای احیای برجام، نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست انریکه مورا، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی‌ برگزار شد و طی آن روسای هیات ها ضمن ابراز خرسندی از تلاش های مستمر و فشرده تیم های کارشناسی، نتایج گفتگوهای دور جاری را مورد ارزیابی مشترک قرار دادند.سیدعباس عراقچی، رییس هیات کشورمان در این نشست، ضمن اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در این دور‌ از مذاکرات بویژه در مورد پیش نویس متون مذاکراتی، بیان نمود که موضوعات مهم باقی مانده نیازمند تصمیم گیری های جدی در پایتخت ها خصوصا در کشورهای طرف مذاکره است. وی‌ از طرف های مذاکره خواست تا با جدیت و اراده قوی جهت حفظ و احیای برجام، با واقع بینی تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند. معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان ضمن تصریح این موضوع که بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک هستیم، اظهار امیدواری نمود که در دور آتی مذاکرات بتوان به توافق دست یافت، گرچه نمی توان آن را تضمین نمود.روسای سایر هیات ها نیز ضمن تایید پیشرفت های صورت گرفته، بر ضرورت مشارکت همه طرفها با رویکردی سازنده در ایجاد زمینه رسیدن به توافق تاکید کردند.

نماینده اتحادیه اروپا: مذاکرات پیشرفت داشت، اما به توافق نرسیدیم:بورس نیوز - نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای ایران در وین:اکنون برداشت روشن تری از ماهیت مشکلات سیاسی داریم که مانع از توافق می شود. در این دور از مذاکرات، پیشرفت به دست آوردیم، اما هنوز به توافق دست پیدا نکرده ایم.همچنان فاصله زیادی وجود دارد که طرف ها درباره مسایل اصلی در مذاکرات هسته ای ایران، باید آن را طی کنند. هم اکنون در وین درباره این موضوع مذاکره می شود که چه تحریم هایی از ایران لغو خواهد شد.ما انتظار داریم که آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در خصوص ادامه نظارت بر فعالیت‌های هسته ای تهران به توافق برسند.پیش بینی می کنیم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تمدید توافق بازرسی ها، به توافق برسند. برعهده من نیست که درباره وضع جدید سیاسی در ایران قضاوت کنم.

قیمت سبوس رسما آزاد شد: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار قیمت سبوس به عنوان یکی از مواد اولیه خوراک دام آزاد شد./ عصر ایران

حریل اعلام کرد جهت حفظ و ادامه روند مثبت در حمل بین المللی اقدام به انعقاد قرارداد به شماره RPS-T-۴٠٠١٣۵ در تاریخ ١۴٠٠.٠٣.٣٠ بابت اجاره ٢٠٠ دستگاه واگن باری لبه بلند با شرکت حمل و نقل بین المللی شنل جهت بهره‌برداری شرکت فوق نموده است. همچنین پیش بینی می‌شود سالانه حدودا مبلغ ٢٠٠ میلیارد ریال از این محل درآمد حاصل گردد.

بورس افزایش سرمایه میدهد:پیشنهاد هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران به مجمع عمومی در خصوص افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها

بانک مرکزی: ضرورتی برای تغییر نرخ سود وجود ندارد؛ رشد نقدینگی 38.8 درصد شد:  بانک مرکزی اعلام کرد:‌ باتوجه به کاهش انتظارات تورمی و لذا کاسته شدن از شدت منفی بودن نرخ سود حقیقی، ضرورتی برای تغییر نرخ سود سیاستی دیده نشده است.

تقاضای سوخت هند در حال ریکاوری است: گزارش جدید نشان می‌دهد تقاضای سوخت هند در دو هفته ابتدایی ماه ژوئن 13 درصد جهش کرده و به سوی ثبت اولین رشد ماهانه از مارس تا کنون پیش می‌رود. این نشان می‌دهد بازار از بدترین دوران بحرانی خود تحت فشار موج دوم کرونا عبور کرده و مصرف در حال بازگشت است. فروش سوخت دیزل که پرفروش‌ترین سوخت در جاده‌های سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان است و فروش بنزین از سوی بزرگترین پالایشگاه‌های هند جهش کرده است.

وزیر صمت: با عرضه خودرو در بورس کالا مخالفم:با اجرای طرح عرضه خودرو در بورس کالا که در مجلس مطرح شده موافق نیستم زیرا اجرای این طرح کارشناسی شده‌ نیست.  وزارت صمت طرحی را برای قیمت‌گذاری خودرو به مجلس داده که کمیسیون اقتصادی مجلس هم موافقت کرده، بنابراین در انتظار فرصتی برای اجرا هستیم و امیدواریم قیمت‌ها بهتر شود.  شرایط تحریم باعث شده که واردات خودرو قطع شود لذا بازار خودرو رقابتی نیست.

در خصوص تحولات نرخ سود بازار بین‌بانکی لازم به ذکر است که نرخ مذکور متاثر از رفتار فصلی خود، هر ساله با آغاز سال کاهش محسوسی را نسبت به اسفندماه سال گذشته تجربه می‌کند. دلیل این امر کاهش نیاز نقدینگی بانک‌ها در مقایسه با پایان سال و در نتیجه کاهش تقاضا در بازار بین بانکی است. بانک مرکزی در دو ماهه سال جاری ضمن تسهیل مدیریت منابع بانک‌ها تلاش کرد تا با استفاده از ابزارهای سیاستی خود، این نرخ را در محدوده مد نظر خود تثبیت کند._بانک مرکزی