گروه لبنیات:احتمال افزایش ۷۰درصدی قیمت لبنیات:

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی: هنوز افزایش قیمت شیر خام تایید نشده است.اگر قیمت مصوب هر کیلو شیر خام  ۶۴۰۰ تومان مصوب شود - یعنی از قیمت مصوب قبلی ۴۵۰۰ تومان حدود ۲۰۰۰ تومان بیشتر شود- طبیعتا لبنیات نیز حدود ۷۰ درصد گران خواهد شد./ ایسنا

صنعتی بهپاک از  افزایش نرخ دوباره روغنی ها خبر داد.

افزایش نرخ مجاز برای محصولات پروتئین بسته بندی و پاکتی . لازم به ذکر است مبنای محاسبه یک کیلوگرم (1000 گرم) پروتئین سویا فله درب کارخانه با احتساب مبلغ 3000 هزار تومان هزینه لوازم بسته بندی مبلغ 15 هزار توان در سامانه 124 وزارت صمت اعلام شد، لذا پس از کسر هزینه لوازم بسته بندی ، نرخ فروش درب کارخانه مبلغ 12 هزار تومان است.

مرکز آمار:

تورم خردادماه ۴۳ درصد بود. تورم ۴۳ درصد شد. نرخ تورم سالانه خرداد ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای کشور به ۴۳ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۲ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

رویترز:

تولید روزانه نفت ایران به ۳.۶ میلیون بشکه می رسد:رویترز میزان نفت ذخیره‌شده ایران روی خشکی و دریا را ۲۰۰میلیون بشکه تخمین زد و نوشت ایران در صورت رفع تحریم‌ها می‌تواند به‌سرعت تولید نفت خود را از ۲.۱میلیون بشکه فعلی به ۳.۶میلیون بشکه در روز برساند.به این ترتیب ایران می‌تواند به‌مدت شش ماه، یک‌میلیون بشکه در روز نفت اضافی که یک درصد عرضه جهانی نفت را تشکیل می‌دهد صادر کند.

زارع‌پور اشکذری، مدیرعامل ایرانول در مجمع سالیانه:

جهش ۲۴۵ درصدی سود خالص شرکت در سال ۹۹، ماحصل افزایش ۲۱۵ درصدی درآمدهای عملیاتی و کاهش چشمگیر بهای تمام شده است.دو برنامه اصلی برای تداوم روند سودآوری شرکت در سال جاری داریم؛ کاهش بهای تمام شده و همچنین تولید محصولات "فینیش پروداکت" که ارزش افزوده بسیار بالایی دارند و راه اندازی پروژه موم گیری پالایشگاه روغن سازی تهران تا پایان سال جاری.به منظور رصد و کنترل رضایت مشتریان در سال ٩٩، رضایتمندی مصرف کنندگان و مشتریان بطور پیوسته پایش شد که نتیجه آن رضایت ٨۶ درصدی بود که در عالی‌ترین سطح قرار گرفت.همچنین با وجود ریزش شدید شاخص بورس در سال گذشته، نماد "شرانل" بازده ۱۰۵ درصدی را نصیب سهامداران کرد.در این مجمع سهامداران با پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر تقسیم حداکثری سود به میزان ۹۱ درصد به مبلغ ۵۰۰ تومان برای هر سهم موافقت کردند.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان:

بورسی شدن سیمان، پیامدهای بسیار مثبتی برای این صنعت به همراه دارد که با توجه به سرعت گرفتن پذیرش شرکت‌ها و عرضه‌ها در بورس کالا و خروج این صنعت از شمول قیمت‌گذاری دستوری، این آثار مثبت به زودی بر روند بازار و صنعت نمایان خواهد شد.تعیین دستوری قیمت برای سیمان باعث شده بوده تا بهای سیمان نسبت به سایر کالاها، ارزان‌تر شود و به دلیل پایین بودن قیمت، فشار زیادی به این صنعت وارد آید.واحدهای تولیدی سیمان براساس طرح‌های توجیهی خود اقدام به دریافت تسهیلات بانکی و تأمین مالی برای ادامه یا توسعه فعالیت‌های خود می‌کنند و در این طرح‌ها قیمت محصول نیز پیش‌بینی شده است تا براساس آن امکان بازپرداخت اقساط تسهیلات و تولید ممکن شود.وقتی قیمت سیمان در بورس کالا کشف شود، تولیدکنندگان برای افزایش تولید و به‌روزرسانی خطوط تولید، انگیزه و منابع به دست می‌آورند. از سوی دیگر، با متعادل شدن بازار، مصرف‌کنندگان نیز قادر خواهند بود تا نیاز خود را با قیمت منطقی، تأمین کند.

سخنگوی دولت در نشست خبری:

اگر آمریکا به تعهداتش برگردد، مذاکره‌کنندگان شرایط را به تصمیم‌گیری به نهادهای بالادستی گزارش خواهند داد و منتظر دولت بعد نخواهند شد.درحال حاضر تقریبا درباره همه اختلافات مهم طرفین، تفاهم کلی صورت گرفته و اسناد مربوطه آماده شده است.اکنون به یک متن روشن و فاقد ابهام در همه کارگروه‌ها رسیده‌ایم.آن‌چه باقی ‌مانده بیش از آن‌که به مذاکره نیاز داشته باشد، نیازمند تصمیم سیاسی همه طرف‌ها است.اگر تصمیمات سیاسی اخذ شود می‌توان امیدوار بود و هیچ بعید نیست که وارد دور پایانی گفت‌وگوها شویم.هفته آینده ممکن است آخرین دور مذاکرات در وین باشد که البته این مسئله  بستگی به تصمیم طرف های مقابل و اراده آنها برای به نتیجه رسیدن گفت‌وگوها دارد.در صورتی‌که دیگر طرف‌ها آماده باشند، دولت مانعی برای اتمام مذاکرات ندارد اما اگر به هر دلیلی توافق نهایی تا مهلت قانونی دولت دوازدهم اتفاق نیفتد، مسئولیت مذاکرات و تصمیم درباره جزییات آن بر عهده دولت سیزدهم خواهد بود.

دبالک:

شرکت  تولید مواد اولیه داروئی البرز بالک از انعقاد قرارداد تامین و فروش مواد اولیه مورد نیاز شرکت سبحان دارو به مبلغ ۴٧ میلیارد تومان خبر داد.