سعید متین‌راد مدیر عامل شرکت سبدگردان پاداش عنوان کرد: شرکت سبدگردان پاداش یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه مالی پاداش بوده که از سال 1393 با اخذ مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار مشغول فعالیت در بازار سرمایه کشور است. از این حیث یکی از قدیمی‌ترین، با سابقه‌ترین و خوشنام‌ترین شرکت‌های ایران محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت گروه مالی پاداش در ادامه با هدف تکمیل زنجیره خدمات مالی با رویکرد تبدیل شدن به سوپر مارکت مالی و خدمات رسانی به سرمایه‌گذاران بازار سرمایه اقدام به تاسیس شرکت هایی نظیر کارگزاری، سبدگردانی، سرمایه‌گذاری و مشاور سرمایه‌گذاری کرده است.
متین‌راد با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های گروه مالی پاداش نیز تصریح کرد: مدیریت دارایی از طریق شرکت سبدگردانی، تامین مالی از طریق انتشار اوراق صکوک، مشاور عرضه و پذیرش سهام و خرید و فروش سهام برای مشتریان از طریق کارگزاری و همچنین متولی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و امین سبدگردانی از طریق شرکت مشاور سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت سبدگردان پاداش تاکید کرد: عمده فعالیت اصلی شرکت سبدگردان پاداش،  مدیریت دارایی از طریق سبدهای اختصاصی و مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌باشد که در گذشته هم اقدام به تاسیس تعدادی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جنس درآمد ثابت «ETF»، درآمد ثابت صدور ابطالی، صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی و صندوق سهامی اقدام کرده است.

وی درباره دارایی‌های تحت مدیریت این شرکت نیز ادامه داد: دارایی تحت مدیریت شرکت سبدگردان در ارقامی بیش از 10 همت برآورد می‌شود. تقریبا به بیش از 100 هزار سرمایه‌گذار خدمات‌رسانی صورت می‌گیرد.

به لطف خدا و تلاشی که در مجموعه گروه مالی پاداش انجام شد و با مجوزاتی که از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ شد، اکنون در خدمت سرمایه‌گذاران محترم بازار سرمایه با پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری صنایع پاداش «پتروپاداش» هستیم. 

وی گفت: این صندوق بخشی از جنس صندوق‌های مولتی NAV بوده که در ابتدا با صنعت شیمیایی فعالیت آن در بازار سرمایه آغاز شد. 

متین‌راد با اشاره به جزئیات پذیره‌نویسی نیز عنوان کرد: با توجه به مجوزی که از سازمان بورس اخذ شد سقف سرمایه‌گذاری این صندوق 200 میلیارد تومان بود اما در ادامه با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران و تکمیل سقف پذیره‌نویسی، در ادامه صندوق پتروپاداش با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار توانست این سطح را به 400 میلیارد تومان افزایش دهد.

زمان پذیره‌نویسی این صندوق بخشی از روز شنبه 27 مرداد ماه تا روز دوشنبه 29 مرداد ماه (مدت 3 روز کاری) در نظر گرفته شده بود که در روز جاری به اتمام رسید.

مدیر عامل شرکت سبدگردان پاداش گفت: حدود 230 میلیارد تومان منابع جذب صندوق پتروپاداش شد که بیش از 130 نفر شخص حقوقی و بیش از 14 هزار نفر اشخاص حقیقی  در این پذیره‌نویسی مشارکت کردند.

امیدواریم با با توجه به عملکرد مطلوب مدیران حرفه‌ای صندوق پتروپاداش بتوان بازدهی به مراتب بالاتری را از بازدهی کلیت صنعت برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورد.

وی درباره چرایی انتخاب صنعت شیمیایی نیز ابراز داشت: گروه شیمیایی یکی از بزرگ‌ترین صنایع بازار سرمایه محسوب می‌شود که بالغ بر 23 درصد کلیت بازار را شامل می‌شود. 

اساسا تنوع در محصولات این صنعت همانند: اوره و متانول و همچنین برخورداری از گروه‌هایی همچون دوده، رنگ و شوینده‌ها نکات حائز اهمیتی است که انتخاب سهام را برای مدیران تسهیل می‌کند.

ارز آور بودن صنعت شیمیایی با توجه به صادرات محور بودن آن، دیگر موضوع حائز اهمیتی است که ریسک را در سرمایه‌گذاری پوشش می‌دهد.

 

 




تامین مالی ۳،۰۰۰ میلیارد ریالی از طریق...
توسط الناز جمالی 28 مرداد 1402 ساعت 06:43
تغییر سهام سهامداران عمده / جذابیت ها...
توسط مرضیه گل محمدی 17 مهر 1400 ساعت 23:52