به گزارش پاداش، بعد از اتفاقی که جمعه شب در ضاحیه لبنان اتفاق افتاد، مشخص بود که بازار به سمت عرضه های سنگین حرکت خواهد کرد و همین اتفاق نیز رخ داد. با تصمیم درست و به موقع سازمان بورس در خصوص کاهش دامنه نوسان به یک درصد، باعث شد تا هیجانات ناشی از فروش سهام کمی کاسته شود، چرا که اگر این اتفاق رخ نمیداد باعث عرضه های بسیار سنگین تری در بازار می بودیم. با اتفاقی که رخ داد بازارهای موازی همچون طلا و ارز با رشد نسبی همراه شدند و البته که در نهایت نیز با عرضه هایی که انجام شد با قیمت پایین تری نسبت به ابتدای زمان معاملات بسته شد. در روز گذشته شاخص کل با حوالی 8200 واحد افت همراه شد و به سطح 2 میلیون و 146 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با 1573 افت در پله 705 هزار واحد ایستاد.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار اقتصادی ایران

 

۱-مطالبات ۱۶۹ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه‌ها از دولت: رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مطالبات پالایشگاه‌ها از دولت حدود ۱۶۹ همت است، توضیح داد: مقرر شده در صورت تایید وزیر نفت و مراجع ذی‌ربط، مطالبات پالایشگاه‌ها و دولت از یکدیگر، حتی‌الامکان تهاتر شود.

۲-مرکز مبادله ایران: دوشنبه هر هفته حراج سکه برگزار می‌شود:  به نقل از مرکز مبادله ایران، تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران هر هفته میزبان حراج سکه طلا خواهد بود. با توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی صورت گرفته مقرر شده دوشنبه‌های هر هفته بطور مداوم و گسترده حراج سکه مرکز مبادله برگزار شود.

۳-  امروز یکشنبه آخرین فرصت ثبت نام حراج سکه: نوزدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۳، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی است.

۴-  بازار ارز توافقی به تک نرخی شدن ارز کمک می کند: غلامرضا مصباحی مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در گفت‌وگویی در خصوص بازار ارز و برنامه‌ریزی برای ایجاد ساختار جدیدی در این بازار اظهار داشت: اصولاً در هر بازاری، از جمله بازار ارز، باید عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت‌ها باشند.

 

اخبار جهانی

 

۱-مذاکرات بوتاش ترکیه برای واردات گاز از ایران:  شرکت انرژی دولتی بوتاش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: عبدالوحیت فیدان، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره «شرکت خط لوله نفت ترکیه» (بوتاش)، به همراه هیئتی در تاریخ ۲۵ سپتامبر به تهران سفر کرد. در این زمینه، با شرکت ملی گاز ایران گفت‌وگو شد و در دیدار با نمایندگان شرکت ملی گاز ایران به ریاست سعید توکلی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مسائل همکاری‌های دو شرکت به خصوص تامین بلندمدت گاز طبیعی ایران مورد بررسی قرار گرفت. ارسال گاز طبیعی از ایران به ترکیه و انتقال گاز ترکمنستان به ترکیه از طریق ایران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۲-سقوط ۱۰ درصدی سهام شرکت رسانه ای ترامپ: به نقل از رویترز، با پایان یافتن محدودیت فروش داخلی و درونی سهام شرکت رسانه ای ترامپ، سهام این شرکت که ۵۷ درصد آن متعلق به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکاست، در معاملات شب گذشته ۱۰ درصد سقوط کرد.

 

پیش بینی بازار

با توجه به حوادث رخ داده در منطقه خاورمیانه و همچنین خبرهایی که در این روزها در این منطقه وجود دارد، بنظر می رسد بازار امروز نیز همانند روز گذشته با صف های فروش سنگینی همراه شود مگر آنکه با خبرهای خوب بتوانند این هیجاناتات را کمتر کنند ورگنه تا چند روزی شاهد صف های فروش هیجانی در بازار خواهیم بود.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط مسعود کریمی 23 مهر 1403 ساعت 15:13
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 مهر 1403 ساعت 08:36
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 مهر 1403 ساعت 08:24
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 مهر 1403 ساعت 08:34