گرانی ۷۰ درصدی ماکارونی روی بسته‌بندی‌ها نشست: در طول هفته اخیر روند افزایش قیمت کالاهای اساسی تاحدودی کند شده است اما این موضوع به معنی توقف افزایش قیمت‌ها نیست زیرا در چند هفته گذشته مردم شاهد افزایش قیمت انواع کالاها از جمله شوینده، شکر و... بودند.امروز نیز با توجه به اعلام واحدهای تولیدی قیمت ماکارونی به صورت رسمی تا ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

در بورس کالا، پلی پروپیلن 288 – 403 میلیون ریال، PVC شغدیر 295 میلیون ریال، روغن پایه SN500 شسپا 196.5 میلیون ریال، سیمان تیپ2 فله 3450 – 3984 هزار ریال، شمش آلومینیوم 558 میلیون ریال، نخ پلی استر شگویا 318-326 میلیون ریال، ورق گرم مبارکه 193 میلیون ریال.

  روز دوشنبه 132 نماد (160 قبلی) دچار صف فروش بودند که ارزش این صفوف 2 همت (قبلی 2) بود. 257 نماد (قبلی 405) معادل 41 درصد بازار منفی بود.

  ارزش معاملات روز دوشنبه 5.5 همت بود. 157 میلیارد تومان ورود پول حقیقی صورت گرفت ضمن اینکه 98 میلیارد تومان خروج پول از صندوق های درآمد ثابت ثبت شد.

 سرانه خرید و فروش حقیقی روز دوشنبه به ترتیب 163 میلیون ریال در مقابل 148 میلیون ریال گزارش شد. (روز قبل 138 به 144 )

 حقیقی ها در بازار روز دوشنبه از گروه شیمیایی، پالایشی، مخابرات و سیمان سهم خریدند. حقوقی ها از بانکی ها حمایت کردند. شپنا، تاپیکو، اخابر، قنیشا، فارس، نوری، خزامیا مورد توجه حقیقی بود. اوان، وآیند، فولاد، وپاسار، وتجارت، آریا، شتران، افق توسط حقوقی حمایت شد.

  در خصوص بخشی از فرآیند افزایش سرمایه شستا (1173% از تجدید)، ثپردیس (تصمیمات) ، اتکای (حسابرس 100درصد انباشته)، صبا (مهلت حق تقدم)، ودی (مجوز تجدید ارزیابی 143درصد)، کتوکا (ثبت سرمایه)  ... گزارش جدید به کدال نشست.

قیمت نفت به بالاترین سطح در 6 سال اخیر رسید:️ پس از تعویق نشست "اوپک پلاس" به علت شکست در دستیابی به توافق برای ادامه روند کاهش قیمت نفت، قیمت هر بشکه نفت به بیش از 77 دلار رسید که بالاترین قیمت از سال 2015 تا کنون است.

یک «ریپو معکوس» دیگر در بازار بین بانکی:با توجه به وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته استمرار جذب نقدینگی بود. از این رو، بانک مرکزی به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس به مبلغ 64.6 هزار میلیارد ریال با سررسید 7 روزه با حداکثر نرخ 18 درصد موافقت کرد و معاملات مربوط به این عملیات و معاملات مربوط به سررسید قراردادهای توافق بازخرید معکوس هفته قبل به ارزش 64.6 هزار میلیارد ریال، در روز دو‌شنبه 14 تیرماه انجام شد.در هفته منتهی به 14 تیرماه سال جاری، هیچ یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی از اعتبارگیری قاعده‌مند استفاده نکردند.

یک رکورد بی‌سابقه در بورس 1400:برای نخستین بار از بهمن 99 تعداد صف‌های خرید از فروش سهام سبقت گرفت.نکته مهم بازار امروز سبقت تعداد نمادهایی که با صف خرید همراهند از تعداد صف‌های فروش بود. اتفاقی که از اواخر بهمن 99 بی‌سابقه بوده است. به عبارتی دیگر در بازار امروز شاهد شکسته شدن یک رکورد 5 ماهه هم بودیم

وزیر خارجه آلمان: اطمینان دارم طی هفته‌های آتی بر سر برجام به توافق می‌رسیم:️ هایکو ماس درباره مذاکرات جاری در وین برای مشخص کردن وضعیت اجرای برجام گفت: «ما فکر می‌کنیم که این گفت‌وگوها می‌توانند به هدفش برسند. فکر می‌کنم ظرف هفته‌های آینده به آن نقطه خواهیم رسید.»

الجزیره: در نهایت امکان توافق در مذاکرات احیای برجام وجود دارد:یک مقام ارشد اروپایی در گفتگو با الجزیره گفت: مذاکرات وین با چالش‌هایی روبروست، اما در نهایت توافق ممکن است.او افزود: مذاکرات احیای برجام نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد. زمان به نفع طرف‌های مذاکره کننده نیست.

موافقت بانک مرکزی در بازخرید معکوس ۶۴.۶ هزار میلیارد ریال برای جذب نقد:ایرنا - با توجه به وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته استمرار جذب نقدینگی بود. از این رو، بانک مرکزی به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس به مبلغ 64.6 هزار میلیارد ریال با سررسید 7 روزه با حداکثر نرخ 18 درصد موافقت کرد و معاملات مربوط به این عملیات و معاملات مربوط به سررسید قراردادهای توافق بازخرید معکوس هفته قبل به ارزش 64.6 هزار میلیارد ریال، در روز دو‌شنبه 14 تیرماه انجام شد.در هفته منتهی به 14 تیرماه سال جاری، هیچ یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی از اعتبارگیری قاعده‌مند استفاده نکردند.

جلسه قیمت‌گذاری شیرخام بی نتیجه ماند:مهر - رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان: بحث‌های انجام شده درباره تعیین قیمت ۶۴٠٠ تومان برای هر کیلوگرم شیرخام بوده و موافقان و مخالفان این قیمت صحبتهای خودشان را بیان کردند که قرار شد موضوع فردا در کمیسیون اقتصادی دولت نیز این بحث مطرح و سپس اعلام نظر نهایی شود.پیشنهاد مشخص بنده این است که به جای برگزاری جلسات متعدد و بدون خروجی که باعث بی انگیزگی و بلاتکلیفی شدیدی در بین تولیدکنندگان شده، دولتمردان و سیاستگذاران اقتصادی دولت آقای روحانی موضوع را در دستور کار فوری سران سه قوا قرار دهند

اولیانوف: بندهای غروب بخشی‌از مذاکرات وین نیستند / کسی نمی‌تواند گفت‌وگوها را به ایران تحمیل کند:ایسنا - نماینده ویژه روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین:مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، بندهای غروب برجام از نظر فرضی می‌توانند در صورت حصول اجماع، تمدید شوند.پس کسی نمی‌تواند گفت‌وگوها را بر خلاف میل ایران به این کشور تحمیل کند.در هر صورت، بندهای غروب بخشی‌ از مذاکرات وین بر سر احیای برجام اصلی نیستند.بندهای به‌اصطلاح "غروب" در برجام، بندهایی در توافق هسته‌ای هستند که محدودیت‌های خاصی را علیه ایران اعمال می‌کنند. این بندها در سال ۲۰۲۳ منقضی می‌شوند و تهران می‌تواند پس از آن، بخش دیگری از فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد.