رابرت مالی: تمام زندانیان آمریکایی در ایران باید آزاد شوند!نماینده ویژه آمریکا در امور ایران:دولت بایدن نمی‌خواهد معامله زندانیان آمریکایی مانند آنچه در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد تکرار شود؛ همه زندانی‌های آمریکایی در ایران از جمله یک تاجر ایرانی – آمریکایی باید آزاد شوند. ما خواهان یک معامله ناقص با ایران نیستیم.حتی اگر مذاکرات هسته‌ای با ایران هم به نتیجه نرسد، آمریکا همچنان مسئله آزادی زندانیان خود را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد. زندانیان آمریکایی که در ایران هستند باید بدون هیچ پیش شرطی آزاد شوند.

پنتاگون: ایران بزرگترین چالش ما در خاورمیانه است:یک مقام وزارت دفاع آمریکا: ایران را بزرگترین چالش آمریکا در منطقه است و اقدامات ایران باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.حمله به نظامیان آمریکا در عراق از سوی ایران و شبه نظامیان مورد حمایت این کشور برنامه‌ریزی شده است.آمریکا بر حمایت از متحدان خود در منطقه خلیج فارس تمرکز دارد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد واشنگتن 8 نهاد مرتبط با صادرات اقلام آمریکایی به ایران را در لیست سیاه اقتصادی خود قرار داد. این خبرگزاری در ادامه نوشت که آمریکا در مجموع 34 نهاد روسی و ایرانی و پنج نهادی که به طور مستقیم از برنامه مدرن‌سازی نظامی چین حمایت می‌کنند را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

طالبان: اطمینان می‌دهیم تهدیدی علیه مرزهای ایران ایجاد نخواهد شد: سخنگوی طالبان با اشاره به تصرف گذرگاه مرزی «اسلام قلعه» اظهارداشت: اطمینان می‌دهیم که از خاک افغانستان تهدیدی علیه مرزهای ایران ایجاد نخواهد شد. مجاهد تاکید کرد: به مردم ایران اطمینان می‌دهیم که حسن همجواری را رعایت خواهیم کرد و به اصول هر دو کشور با احترام برخورد خواهد شد و از ایران هم چنین توقعی را داریم.

بلومبرگ: برجام هنوز قدرتمند است: یک ‌منبع نزدیک به هیات آمریکایی در مذاکرات وین در این زمینه به بلومبرگ گفت که بازگشت به توافق هسته‌ای حداقل برای حال حاضر منافع عدم اشاعه‌ای هسته‌ای در بر دارد.

مالیات خرید طلا حذف شد:طبق قانون جدید، از این به بعد 9 درصد مالیات خرید طلا فقط به سود و اجرت طلا تعلق می‌گیرد و اصل قیمت طلا از این مالیات معاف است‌.

ایران جزو ۱۰ کشور تولید مس در جهان قرار می‌گیرد:مدیرعامل فملی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ایران جزو ۱۰ کشور تولید مس در جهان قرار خواهد گرفت و امیدواریم درآمد ارزی ما در صنایع مس به ۴.۵ میلیارد دلار ارتقا پیدا کند.

ارزش معاملات روز چهارشنبه 6.2همت بود. 18 میلیارد تومان ورود پول حقیقی صورت گرفت ضمن اینکه 36 میلیارد تومان ورود پول به صندوق های درآمد ثابت ثبت شد.

 سرانه خرید و فروش حقیقی روز چهارشنبه به ترتیب 160 میلیون ریال در مقابل 151 میلیون ریال گزارش شد. (روز قبل 185 به 161 )

  حقیقی ها در بازار روز چهارشنبه دارویی و برقی خریدند. حقوقی ها از بانک و پالایشی حمایت کردند. آریان، نوری، کاما، امید، بفجر، دتولید، وغدیر، فملی، شستا توسط حقیقی ها خریداری شد. حقوقی ها شپنا، فولاد، تاپیکو، خساپا، وتجارت، افق خریدند.

  در خصوص بخشی از فرآیند افزایش سرمایه زپارس (پیشنهاد 329درصد انباشته)، خعمرا ( دعوت به مجمع 718درصد تجدید)، همراه (دعوت به مجمع 147درصد تجدید)، بمپنا (دعوت به مجمع 961درصد انباشته)، البرز (حسابرس 143درصد انباشته)، گوهران (مهلت حق تقدم)، رنیک (مجوز 29درصد انباشته و دعوت) ... گزارش جدید به کدال نشست.

فارس:ثبت رکورد تازه تولید روزانه در پتروشیمی خلیج فارس/رکورد تازه تولید روزانه 64 هزار تن و 359 تن انواع محصولات در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس ثبت شد.همچنین میزان تولید در این گروه از ابتدای سال 1400 تاکنون، به رقم 6 میلیون و 550 هزار و 336 تن رسیده که 10 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

مدیرعامل ملی مس ایران خبر داد:رشد بیش از 100 درصدی در فروش در سه ماهه نخست امسال/مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 100 درصد رشد در فروش نسبت به سال گذشته داشتیم.سعدمحمدی مدیرعامل «فملی» به وضعیت شرکت اشاره و عنوان کرد: تا پایان تیرماه امسال به اندازه کل سال 1398 فروش خواهیم کرد که این یک اتفاق بزرگ است.در بحث تولید تاکنون بیش از 80 هزار کاتد را به همت کارکنان و پرسنل  تولیدکردیم، شرایط فروش مساعد است و در توسعه نیز اتفاق خوبی در حال رقم خوردن است

قیمت شیرخام ۶۴۰۰ تومان تصویب شد:وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای اعلام کرد که شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک قیمت هرکیلوگرم شیرخام را ۶,۴۰۰ تومان تصویب کرد و براساس مصوبه این شورا شیرخشک، کره، روغن حیوانی، فراورده‌های لبنی و دام زنده آزاد است.مهر