سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد دلاری توسط بخش خصوصی در معادن:برپایه آمارها و اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت، از سال ۱۳۹۲ تاکنون برای ۴۷ طرح معدنی به ارزش ۷.۲ میلیارد دلار با استفاده از منابع بخش خصوصی اقدام شده که از این رقم ۲.۵ میلیارد دلار محقق شده است. ایرنا

گویا افزایش سرمایه قبلی شستا از محل سود انباشته به پرتفوی سهامداران اضافه شده است

ارزش معاملات روز شنبه  5.5 بود. 157 میلیارد تومان خروج پول حقیقی صورت گرفت ضمن اینکه 87 میلیارد تومان خروج پول از صندوق های درآمد ثابت ثبت شد.

 سرانه خرید و فروش حقیقی روز شنبه   به ترتیب 157 میلیون ریال در مقابل 145 میلیون ریال گزارش شد. (روز قبل 160 به 151 )

 حقیقی ها در بازار روز شنبه   قند و شکر، زراعت، رایانه، برقی و دارویی خریدند. حقوقی ها از فلزی، پالایشی، بانکی حمایت کردند. رمپنا، کاما، کنور، حق تقدم زفکا، وپاسار، قنیشا، پرداخت، کرمان، مارون، شفن، زپارس مورد توجه حقیقی ها بود. حقوقی ها شپنا، فولاد، افق، وتجارت، تاپیکو، وبملت، شتران، شستا، کچاد، خودرو خریدند.

  در خصوص بخشی از فرآیند افزایش سرمایه وپخش (دعوت به مجمع 323درصد)، پکویر (حسابرس 200درصد آورده)، ولشرق ( حسابرس 233درصد آورده)، بکاب (مجوز 191درصد انباشته)، بنو (مجوز 100درصد انباشته)، فولای (مجوز 100درصد انباشته)، پردیس (مجوز 84درصد آورده) ونفت (پیشنهاد 335درصد انباشته)، شتوکا (حسابرس 150درصد) ، جهرم ( حق تقدم)  ... گزارش جدید به کدال نشست.

فرابورس:در مجمع عمومی عادی سالانه فرابورس ایران برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۹، سهامداران شرکت با تقسیم ۴۰۰ ریال سود به ازای هر سهم ‏موافقت کردند.‏/ فرارسانه

بیمه ودی ۴۱۴۰ ریال سود  تقسیم کرد و حدود ۲۳۰درصد نیز افزایش سرمایه از انباشته خواهد داشت.

قیمت شکر یک‌ماهه  2.5 برابر شد!شکر دوباره گران و  کمیاب شد و گزارش شهروندان تهرانی حاکی از آن است که در برخی مناطق شهر یافتن شکر در فروشگاه‌ها دشوار شده و بهای این کالا نسبت به ماه گذشته تا 2.5 برابر رشد داشته است. حسنی، رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با تایید این موضوع می‌گوید: قیمت شکر از ماه گذشته رشد بیشتر از 2 برابری داشته است و در این میان نرخ‌های مصوب با قیمت واقعی فاصله زیادی دارد و عرضه‌کنندگان زیر بار این قیمت‌ها نمی‌روند.

زیان 2 میلیارد دلاری خاموشی‌ها به اقتصاد ایران در 2 ماه: عضو سندیکای تولیدکنندگان برق گفت: در هر هفته ۱۲۵ میلیون کیلووات ساعت خاموشی رقم می خورد و ۲۵۰ میلیون دلار خسارت این خاموشی ها به اقتصاد کشور می شود؛ اگر این خاموشی برای دوماه ادامه یابد، حدود ۲ میلیارد دلار زیان اقتصادی به کشور وارد می کند. محمد ملاکی، با بیان اینکه مسائلی چون تولید رمزارزها و گرمای هوا در مسئله خاموشی‌ها تأثیرگذار است اما تأثیر آنها قابل توجه نیست، گفت: مهمترین عامل بروز خاموشی‌ها این است که سرمایه‌گذاری‌هایی که باید در بخش تویلد برق انجام می‌شد انجام نگرفت.

تولیدکنندگان دوباره شوینده‌ها را گران کردند/ افزایش 27 درصدی قیمتها: درحالی تولیدکنندگان مجوز افزایش 25 درصدی قیمت محصولات شوینده را در اواسط خردادماه گرفته بودند که امروز راضی به این درصد نبوده و محصولات خود را تا 27 درصد گران کردند. /تسنیم

توافق کره‌جنوبی و آمریکا برای همکاری درباره دارایی‌های مسدود شده ایران:خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که هونگ نام کی وزیر دارایی این کشور و جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه در حاشیه نشست گروه 20 (G-20) در ونیز ایتالیا یک نشست دوجانبه برای بحث درباره موضوعات مختلف برگزار کردند که یکی از آنها نحوه آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران در حسابهای بانکی کره جنوبی بوده است.یونهاپ در ادامه گزارش داد: سئول در تلاش است با حمایت ایالات متحده از یک کانال در سوئیس برای استفاده از بخشی از پول مسدود شده ایران در کره جنوبی برای فروش کالاهای بشردوستانه، شامل محصولات درمانی شرکت های سوئیسی به ایران استفاده کند.

خبر مهم برای خودرو و خگستر: شرکت سرمایه گذاری سمند (سهامی خاص) در سال 99 به سود 15159 میلیارد ریالی رسیده است.️ سمند کل سودش رو تقسیم میکنه . 454 میلیارد میشه سهم خگستر که به این ترتیب سود انباشته خگستر به 2550 میلیارد تومن میرسه . هر سهم 64 تومن سود انباشته .

کانال جدید نرخ بهره؛ نرخ سود بین بانکی بالاخره به زیر 18 درصد کاهش یافت. نرخ بهره بازار بین بانکی در ادامه مسیر نزولی خود در ماه های اخیر، در ابتدای نیمه دوم تیرماه 1400 به 17.95 درصد کاهش یافت.

300 هزار دوز واکسن کووایران برکت تحویل وزارت بهداشت شد:جلیلی مدیر تولید واکسن کوو ایران برکت: 300 هزار دوز جدید از واکسن کرونا را جهت تزریق عمومی تحویل وزارت بهداشت دادیم.در هفته‌های گذشته نیز 400 هزار دوز واکسن کوو ایران برکت تحویل وزارت بهداشت شده بود و به این ترتیب تعداد واکسن‌های تحویل داده شده به 700 هزار دوز رسید.

ژاپن به‌دنبال گسترش همکاری با دولت جدید ایران:منابع آگاه دیپلماتیک ژاپنی از سفر احتمالی توشیمیتوسو موتگی، وزیر خارجه این کشور، در ماه اوت (مرداد) به تهران و تلاش او برای گسترش روابط و همکاری ژاپن و ایران در دولت جدید به ریاست‌جمهوری «سید ابراهیم رئیسی» خبر دادند.سفر آتی وزیر خارجه ژاپن به ایران بخشی از سفر ۱۰ روزه او به خاورمیانه خواهد بود و او به مصر و ترکیه نیز سفر خواهد کرد.

منابع دیپلماتیک: ژاپن در پی تقویت روابط با تهران در دولت رئیسی است:منابع آگاه ژاپن با اشاره به سفر محتمل وزیر خارجه این کشور در هفته‌های آتی به تهران، از تلاش ژاپن برای توسعه روابط با دولت «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب خبر دادند. فارس

قیمت سبوس به نرخ قبلی خود بازگشت: بر اساس نامه  کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران به اعضای خود مشخص شد که آسیابان موظف به توزیع و فروش سبوس به روال گذشته هستند.حدود یک ماه قبل مصوبه آزادسازی سبوس برای کارخانه‌های آرد کشور ارسال شد اما به گفته آسیابانان، این مصوبه اجرایی نشده زیرا با مخالفتهای جدی دامداران مواجه شد. /تسنیم

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه اصفهان خبر داد: آخرین محصولی که در شرکت فولاد مبارکه اصفهان تولید شده ورق سرد با گرید DC04-C590 است که ورقی نیم‌سخت با کاربرد در صنایع خودرویی و تجهیزات الکتریکی به شمار می‌آید. این ورق سرد که قبلا از خارج تأمین می‌شد، با توجه به ضریب سختی بالا در ساخت قطعات کوچک به کار می‌رود و قابلیت پانچ‌ پذیری فوق‌ العاده‌ای هم دارد و به‌طور عمده برای ساخت قطعات پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

سود مرکب چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید.