آغاز مذاکرات احیای برجام، احتمالا  10 روز دیگر: اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات برجام گفت:  اگر توافق بر سر احیای برجام حاصل شود، تحریم‌های اصلی ایران از جمله تحریم نفتی احتمالا در ماه آگوست برداشته خواهد شد.رئیس جمهور جدید به تازگی در ایران انتخاب شده و تیم جدیدی در حال آمدن است، آنها برای تصمیم گیری به زمان نیاز دارند.

عرضه اولیه سهام شرکت سپید ماکیان  سپید در روز چهارشنبه ۲۳ تیر

صنعت تایر در انتظار مجوز صادرات:مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنعت تایر کشور گفت:  تولیدکنندگان در برخی سایزها با مشکلاتی همراه است و به دلیل مازاد تولید خواهان مجوز صادرات هستیم. تولید در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشته است درنتیجه از نظر عرضه مشکلی وجود ندارد.

رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: علت 2 ساله کردن فاصله نوبت دهی برای واکسیناسیون هموطنان بالای 60 سال کمبود واکسن نیست. دلیل این اقدام، کاستن از تراکم و تجمع مراجعه کنندگان است.گروه هدف ما فعلا افراد بالای 60 سال هستند که حدود 8 میلیون و 400 هزار نفر از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.تاکنون 8 میلیون و 300 هزار واکسن توزیع شده و یک میلیون دُز نیز فردا توزیع می شود./ شبکه خبر

ورود میلیون‌ها دز واکسن به کشور در ۲۴ ساعت آینده: جمال ارونقی معاون فنی گمرک:  به من گفته‌اند آمار اعلام نکنم اما حدود ۱۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شده است

شرط کاهش سود بانکی: علی صالح آبادی، مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بهره بین بانکی در روزهای اخیر، بیان کرد: کاهش این نرخ در صورتی منجر به کاهش سود بانکی می‌شود که کاهش نرخ در بازار بین بانکی پایدار باشد. به عبارت دیگر، کاهش بلند مدت نرخ بهره بین بانکی، منجر به کاهش سود بانکی می‌شود. /ایسنا

تامین ۵.۵ میلیارد دلار ارز برای اقلام اساسی توسط بانک مرکزی:کمیجانی، رئیس کل بانک مرکزی: بانک مرکزی از ابتدای سال تاکنون نسبت به تامین ارز ۵.۵ میلیارد دلار از ۸ میلیارد دلار مرحله اول اقدام کرده است که خوشبختانه بخشی از کالاها وارد کشور شده و بقیه نیز در گمرکات است.طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی اختصاص ۲ میلیارد دلار باقیمانده از بودجه برای واردات کالاهای اساسی در نیمه اول امسال در دستور کار قرار گرفته است.

عرضه جهانی نفت از مصرف فراتر می‌رود: اداره اطلاعات انرژی آمریکا  (EIA)  پیش‌بینی کرد که عرضه جهانی نفت خام در ماه‌های آینده از مصرف این کالای راهبردی فراتر می‌رود.️ این گزارش افزود: انتظار داریم افزایش تولید سبب کاهش برداشت مداوم از ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت شود که در بیشتر سال گذشته اتفاق افتاده است و قیمت‌ها در سطح کنونی حفظ شوند.

رفع محدودیت کارخانه های فولاد و سیمان با پایداری شبکه برق:رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور گفت:از پیش از ورود به دوره اوج بار برنامه ریزی شده بود تا صنایع به صورت داوطلبانه مصرف خود در بازه زمانی اوج مصرف را کاهش دهند.دامنه طرح مرتبط با همه صنایع فولاد و سیمان است و هر دو بخش دولتی و خصوصی با اجرای این طرح مصرف برق خود را کاهش می‌دهند.با پایداری شرایط تامین برق به تدریج کارخانه های  فولاد و سیمان رفع محدودیت می‌شوند.

ادعایی «دیپلماتیک» :ترمزی که در مذاکرات وین کشیده شد.«لارا روزن» روزنامه نگار معروف آمریکایی نوشت: قدرت های بین المللی منتظرند تا ایران در پی انتخابات ریاست جمهوری و پیش از شروع دور جدید مذاکرات احیای برجام در وین، رایزنی های داخلی خود را انجام دهد.انتظارات برای پیشرفت سریع در مذاکرات وین در مدت زمان باقی مانده تا شروع به کار ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران، کاهش یافته است، زیرا به نظر می رسد که ایران به دوره انتقال دولت رسیده و به دنبال ایجاد اجماع داخلی در مورد چگونگی پیش بردن این پرونده است. /انتخاب

ظرفیت تولید شگویا، 16 هزار تن افزایش خواهد یافت:سرپرست پتروشیمی شهید تندگویان گفت: مردادماه امسال خط هفت در واحد poy با ظرفیت تولید سالانه 8 هزار تن محصول عملیاتی شود.ملک‌زاده با اعلام اینکه دومین خط تولید هم با ظرفیت مشابه 8 هزار تن شهریورماه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این دو طرح، در مجموع سالانه حدود 16 هزار تن به ظرفیت تولید پتروشیمی شهید تندگویان افزوده می‌شود.

نوری:شرکت در مجمع به ازای هر سهم 14,200 ریال معادل 103 درصد از سود را بین سهامداران تقسیم نمود.

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

سود مرکب چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید.