در بورس کالا، آروماتیک سنگین نوری 148 میلیون ریال، ارتوزایلن نوری 160 میلیون ریال، الکیل بنزن خطی 411میلیون ریال، بنزن بوعلی 214 میلیون ریال، تیرآهن 144 – 156 میلیون ریال، سبد میلگرد مخلوط 147-153 میلیون ریال.

  روز چهارشنبه  94 نماد دچار صف فروش و 112 نماد همراه با صف خرید، بودند که ارزش صفوف فروش 1.2 همت و صفوف خرید 875 میلیارد تومان بود. 326 نماد معادل 53 درصد بازار منفی بود.

  ارزش معاملات روز چهارشنبه  6.6 همت  بود. 8 میلیارد تومان ورود پول حقیقی به سهام و 98 میلیارد تومان خروج پول از صندوق های درآمد ثابت ثبت شد.

 سرانه خرید و فروش حقیقی روز چهارشنبه  به ترتیب 174 میلیون ریال در مقابل 133 میلیون ریال گزارش شد. (روز قبل 177 به 145 )

  حقیقی ها در بازار روز شیمیایی، رایانه، خدمات فنی، زراعت و خودرویی خریدند. حقوقی ها از بانک، فلزات حمایت کردند. پارس، نوری، آپ، حق تقدم صبا، شستا، شکبیر، رمپنا مورد توجه حقیقی بود. حقوقی ها وآیند، نمرینو، تاپیکو، فولاد، فملی، ومعادن خریدند.

  در خصوص بخشی از فرآیند یا تغییر وضعیت افزایش سرمایه نمادهای لکما، غپینو، بورس، زپارس، کماسه، قچار، البرز، شسپا، ولیز، وساخت، کنور، فمراد، دابور، فاراک، غویتا، شصدف ... گزارش جدید به کدال نشست.

تلاش واشنگتن برای بازگشت دوجانبه با ایران به برجام:سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:واشنگتن همچنان در تلاش برای بازگشت دوجانبه به توافق هسته‌ای با ایران است.اگر واشنگتن توانست به توافق هسته‌ای بازگردد از آن برای تعامل با موضوعات نگران کننده درمورد ایران استفاده خواهیم کرد.

پیشنهاد اروپایی‌ها برای برچیدن زیرساخت‌های الکترونیکی مربوط به سانتریفیوژهای ایران:روزنامه وال‌استریت‌ژورنال:مقام‌های اروپایی با توجه به پیشرفت‌های اخیر در برنامه هسته‌ای ایران طرحی سه محوره برای طولانی‌تر کردن «زمان گریز هسته‌ای» ایران پیشنهاد داده‌اند. مطابق این طرح، اروپایی‌ها علاوه بر ذخیره کردن سانتریفیوژهای ایران در انبار و مهر و موم آنها، خواستار برچیده شدن زیرساخت‌های الکترونیکی مورد استفاده برای اداره این دستگاه‌ها شده‌اند./فارس

رشد اقتصاد چین به 7.9 درصد رسید:سی‌ان‌بی‌سی: رشد اقتصادی چین در 3 ماهه دوم قدرتمند بوده اما اندکی از آن‌چه پیش‌بینی شده بود کمتر بوده است. این در حالی است که رشد فروش خرده‌فروشان و تولیدات صنعتی در این بازه فراتر از انتظار بوده است.در حالی که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند فروش خرده‌فروشان در سه ماهه دوم 11 درصد جهش کند، میزان فروش آنها در واقع 12.1 درصد رشد کرد. همچنین میزان رشد تولیدات صنعتی که 7.8 درصد پیش‌بینی شده بود در واقع به 8.3 درصد رسید. /مهر

چین استخراج رمز ارزها را به طور کامل ریشه کن کرد: چین برای جلوگیری از کمبود برق در این کشور استخراج رمز ارزها را به طور کامل ریشه کن کرد.حدود یک ماه پیش مبارزه با استخراج ارزهای رمزپایه در چین به استان سیچوان در جنوب غربی این کشور گسترش یافت و مقامات آنجا  دستور تعطیلی مزارع بزرگ رمزارز را صادر کردند.

با توجه به اینکه مبنای محاسبه خوراک شرکت های پالایشی(نفت خام) از نرخ فوب خلیج فارس به نرخ های صادراتی تغییر یافته است، بزودس شاهد تعدیل مثبت در سود اعلامی نمادهای پالایشی در گزارش های حسابرسی شده خواهیم بود.شاوان چراغ اول را روشن کرد. اعلام نرخ سود ۱۷۹۸۰ ریالی به ازای هر سهم در حالی که سود اعلام شده در گزارش ۱۲ ماهه قبلی ۸۰۵۸ تومان بود.شتران انتظار داریم نرخ اعلامی سود به ازای هر سهم از ۱۰۴۹ ریال به ۱۴۷۷ افزایش یابد. شبندر که در گزارش ۱۲ ماهه اعلام شده ۲۸۱۶ ریال سود محقق کرده بود انتظار داریم تعدیل به سمت عدد ۴۳۶۰ ریال به ازای هر سهم محقق شود.شپنا که در گزارش ۱۲ ماهه منتشر شده در کدال ۱۲۸۸ ریال محقق کرده بود انتظار داریم به سمت عدد ۱۹۰۰ ریال تعدیل گردد.شراز در گزارش ۱۲ ماهه اعلام شده قبلی۱۲۹۴۷ ریال و در گزارش جدید در همین دوره ۲۰۱۷۸ ریال سود ساخته است.با نرخ های اعلام شده P/E Forward نمادهای پالایشی از متوسط ۵ و نیم واحد به ازای هر سهم به حدود ۳ و نیم واحد کاهش خواهد یافت(refinery bulletin)

مرکل: تمامی کارها باید به منظور به نتیجه رسیدن برجام انجام شود:صدر اعظم آلمان:ما در زمینه برجام به توافق هسته ای ایران فکر می کنیم که همه چیز باید به منظور به نتیجه رسیدن موفقیت آمیز [امور] انجام شود. اما من فکر می کنم بیشتر توپ در زمین ایران است.

بیمه‌ها 82 هزار میلیارد تومان درآمد در سال 99 کسب کردند:رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سال 99 به رغم افزایش کم نرخ بیمه حدود 82 هزار میلیارد تومان درآمد به وسیله شرکت‌های بیمه‌ای محقق شده است.

خودروهای خارجی «استارت نخورده» با استارت ارزی از پارکینگ‌ها خارج شدند:کاهش انتظارات تورمی، باعث رونق فروش «استارت‌ نخورده»های وارداتی شد. محصولاتی که همراه با توقف واردات خودرو و افزایش نرخ ارز طی دو سال گذشته به‌عنوان کالای سرمایه‌ای در پارکینگ‌ها دپو شده بود، مدتی است برای فروش به بازار عرضه شده است. در بین این محصولات، خودروهایی همچون النترا، اپتیما، کلئوس و آزرای ۲۰۱۹ به چشم می‌آید. پایان احتکار صفرکیلومترهای خارجی علامتی از «برداشت مثبت بازار خودرو نسبت به آینده واردات» می‌تواند باشد.

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

حجم مبنا چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید.