وزیر پیشنهادی اقتصادی بر بازارهای پول و سرمایه تسلط دارد:عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه "خاندوزی" از اقتصاددان‌های خوب و مطرح کشور محسوب می‌شود که از سابقه علمی و پژوهشی زیادی برخوردار است، گفت: این موضوع می‌تواند به طور حتم در تصمیمات وی برای حوزه‌های مهم اقتصادی کشور از جمله بازار سرمایه که اکنون جایگاه ویژه‌ای را در کشور نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرده است تاثیرگذار باشد.سلاح ورزی ادامه داد: همچنین وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی در کنار حوزه بازار سرمایه از اطلاعات خوبی در زمینه دیگر مسایل مهم کشور مانند بازار پول، مباحث مالیاتی و نیز از تسلط کافی در حوزه کسب و کار برخوردار است.وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی در طی چند وقت گذشته پیگیری کرد و توانست اقدامات موثری را در این زمینه به اجرا برساند، تشکیل فراکسیون بهبود فضای کسب و کار در مجلس بود.

سغدیر تا یک ماه آینده در فرابورس: مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر از عرضه سهام این شرکت (با نماد بورسی سغدیر) تا یک ماه آینده در فرابورس خبر داد. سلیمیان با بیان‌ اینکه  10 درصد تولید سیمان کشور در اختیار غدیر است، افزود: عمده سیمان تولیدی این هلدینگ از تیپ2 است که 40 درصد آن به صورت پاکتی و 60 درصد به صورت فله‌ای عرضه می شود.

افزایش باورنکردنی درآمد شرکت‌های کشتیرانی :هزینه حمل و نقل دریایی در جهان در 6 ماه نخست امسال به قدری افزایش یافته که یک شرکت کشتیرانی می‌گوید: در نیمه نخست 2021 ،سه برابر 10 سال گذشته سود خالص داشته است. شرکت هاپاگ لوید از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشتیرانی جهان به شمار می‌رود، اعلام کرده که در 6 ماه نخست امسال به قدری سود کرده که در مجموع 10 سال گذشته این قدر پول در نیاورده است. این مسأله نشان می‌دهد که چگونه اخلال ایجاد شده در چرخه تأمین کالاها در جهان در حال بالا بردن سود شرکت‌های کشتیرانی و هزینه‌های حمل و نقل دریایی در جهان است. هزینه حمل کانتینر طی سال جاری 4 تا 10 میزان استاندارد آن در شرایط معمول شده است.

جهرمی، معاون نظارت بر توسعه و عملیات بازار بورس کالا:فردا در بورس کالا یک میلیون تن عرضه سیمان را خواهیم داشت که معادل مصرف یک هفته است.هفته‌های آینده با پذیرش سایر شرکت‌ها در بورس و مرتفع شدن مشکل قطعی برق، عرضه سیمان در بورس کالا به بیش از یک میلیون تن خواهد رسید.برای افزایش میزان خرید سیمان از بورس بزودی شرایط خرید تغییر خواهد کرد.در رابطه با کد بورسی تصمیماتی گرفته شده است که فردا اعلام می‌شود. یک مورد این است که شرکت‌های حقوقی باید صورت‌های مالی اظهار می‌کردند، اما از فردا نیازی به این کار نیست. تصمیم بعدی این است که کسانی که کد بورسی دارند نیاز به دریافت کد بورس کالا نداشته باشند.

آمریکا چندین شخص و شرکت را به بهانه حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران تحریم کرد:وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده چند فرد و شخص را به بهانه مشارکت در یک «شبکه قاچاق نفت» که از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت می‌کند تحریم کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور:امور به‌دست اتحادیه ها و تولیدکنندگان باشد، مشکلات حل می‌شود. محمد مخبر  با تاکید بر اینکه اگر امور به دست متولیان اصلی از جمله اتحادیه ها و تولیدکنندگان باشد، بخشی بزرگی از مشکلات کشور حل می شود، افزود: باید هر صنفی در قیمت گذاری و نظارت بر تولید کالاهای مورد نیاز مردم بویژه شیر و لبنیات که سهم عمده ای در تامین سلامت مردم دارد، دارای اختیارات کافی باشد.

آمریکا 500 هزار دوز واکسن فایزر-بیونتک به عراق ارسال کرد:فانا: یک مقام کاخ سفید گفت که دولت آمریکا 503 هزار و 100 هزار دوز واکسن کرونای فایزر-بیونتک را در روز پنجشنبه به عراق ارسال می‌کند و قرار است این واکسن‌ها روز شنبه به این کشور برسند. این واکسن‌ها قرار است براساس سازوکار کووکس در اختیار عراق قرار بگیرند.آمریکا هفته قبل اعلام کرد که تاکنون بیش از 110 میلیون دوز واکسن کرونا را به کشورهای مختلف اهدا و ارسال کرده است. علاوه بر اهدای 2 میلیارد دلار به کووکس، آمریکا گفته که 500 میلیون دوز واکسن فایزر-بیونتک را خواهد خرید و این واکسن‌ها را به اتحادیه آفریقا و 92 کشور با درآمد کم و کمتر از متوسط اهدا خواهد کرد/

دستور مخبر برای بررسی راه های جلوگیری از افزایش قیمت لبنیات: محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهوری صبح امروز جمعه در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کالاهای اساسی که به دستور رییس‌جمهوری و برای بررسی اقدامات لازم و فوری برای کنترل بازار شیر و لبنیات برگزار شد،  دستور داد تا ضمن تشکیل جلسات فوری در هفته آتی به منظور بررسی راهکارهای کوتاه‌مدت و سریع جلوگیری از افزایش قیمت شیر و لبنیات مصرف عام مردم، عوامل اصلی افزایش ناگهانی قیمت شیر در روزهای گذشته پیگیری و بررسی شود. معاون اول رییس‌جمهوری:دولت سیزدهم به دنبال تامین منافع تولیدکنندگان و در عین حال رفع نیازهای مصرفی عام و مورد نیاز مردم در بخش شیر و لبنیات است.  باید هر صنفی در قیمت‌گذاری و نظارت بر تولید کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه شیر و لبنیات که سهم عمده‌ای در تامین سلامت مردم دارد، دارای اختیارات کافی باشد.  ارایه تسهیلات به دامداران و تولیدکنندگان صنایع لبنی از جمله سیاست‌های دولت برای تنظیم بازار شیر و لبنیات است تا شیر ارزان با بیشترین سوددهی به تولیدکنندگان به دست مصرف‌کننده ایرانی برسد.

رئیسی: مشکل ارز برای واردات واکسن نداریم:رئیس‌جمهور در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا:مشارکت و همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی به منظور کنترل کرونا ضروری است.برای اختصاص ارز به واردات واکسن کرونا هیچ مشکلی وجود ندارد.کسب و کار مردم در کنار صیانت از سلامت و جان آنان اهمیت دارد.صف‌های واکسیناسیون و تهیه دارو بایستی سریعاً جمع شوند و با مدیریت مناسب شاهد اینگونه صف‌ها نباشیم.دارو به اندازه کافی وجود دارد و روند واکسیناسیون نیز سرعت خواهد گرفت.واردات واکسن، همزمان با تولید واکسن داخلی سرعت گرفته است.ترددها باید در ۱۰ روز آینده به شکل محسوس کاهش یابد.

انتقال بخشی از معاملات به سامانه بومی تا پایان سال:مدیر عامل شرکت فناوری بورس از انتقال بخشی از نمادهای معاملاتی به سامانه معاملاتی جدید (سامانه بومی معاملات)  تا پایان سال خبرداد.مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس گفت: این سامانه ریسک انجام معاملات را پوشش می دهد. تا چنانچه زمانی و به هر دلیلی حجم معاملات افزایش قابل توجهی داشت، بتوان بخشی از معاملات را به یک هسته معاملاتی دیگر منتقل کرد. درواقع طراحی این سامانه به نحوی است که در شرایط خاص می‌توان بخشی از معاملات را از سیستم جدا کرد و در سامانه معاملاتی دیگری انجام داد.

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید.