واردات قطعی 60 میلیون دُز واکسن تا سه ماه آینده:  سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: در واردات واکسن، تا پایان مرداد 10 میلیون دُز، تا پایان شهریور 20 میلیون دُز و در مهر و آبان دو محموله 15 میلیون دُز دیگر قطعی شده است.

رانت ۵۰ هزار میلیاردی بین کارخانه و بازار خودرو!️ در حال حاضر رانت بین قیمت کارخانه و بازار ۵۰ هزار میلیارد تومان است؛ کسانی که این رانت را در دست دارند مسلماً اجازه نمی‌دهند قیمت خودرو کاهشی شود و یا بازار به ثبات برسد. شبکه‌هایی هستند که بازار را مدیریت می‌کنند. هر چقدر قیمت در کارخانه بالا می‌رود قیمت در بازار خارج از تصور بالا می‌رود. به نظر می‌رسد این شبکه‌ها برای خودشان حاشیه سودی را تعریف کرده‌اند که در هر صورت باید این حاشیه سود را حفظ کنند.دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه در حال حاضر رانت ۵۰ هزار میلیاردی بین کارخانه و بازار خودرو وجود دارد، گفت: قیمت مواد اولیه سرسام آور شده و ما مجبور به خرید بالاتر از قیمت جهانی هستیم.مازیار بیگلو اظهار داشت: گرانی‌های بازار خودرو ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و مشکلات عرضه خودروسازان بوده است.

مخبر دزفولی می گوید بعید است مذاکرات هسته‌ای «به جایی برسد» !معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه نمی توانیم برای حل مشکلات کشور به خارج امید داشته باشیم، افزود: مقام معظم رهبری و رییس جمهور تاکیدات فراوانی بر رفع تحریم ها دارند اما بعید است که بتوانیم با نظام سلطه به جایی برسیم و نمی توان برنامه ریزی خود را برای اداره کشور متکی به رفع تحریم ها کرد. /انتخاب

عرضه ۲۳۶ میلیون دلار نیمایی:سامانه نیما امروز شاهد عرضه حدود ۲۳۶ میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تامین ارز واردات کشور بوده است. امروز مورخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ از عرضه های مذکور حدود ۸۵ میلیون دلار معامله شده است. براساس معاملات انجام شده، میانگین موزون نرخ دلاری معاملات ۲۲۷,۲۹۶ ریال بوده است.

خپارس:به استحضار می رساند برنامه شرکت پارس خودرو جهت برون رفت از شمول ماده 141 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت افزایش سرمایه به مبلغ 26 هزار میلیارد ریال معادل 23 درصد از محل مطالبات و آورده نقدی می باشد که در تاریخ 1400/05/23 به تصویب هیات مدیره شرکت رسید. بدیهی است تحقق این مهم منوط به موافقت سهامدار عمده و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.

تایر گران می‌شود:سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر گفت: زمان دقیق اعمال افزایش قیمت تایر، در جلسه ای که در هفته جاری برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.با توجه به آزادسازی قیمت‌گذاری تایر، تولیدکنندگان می‌توانند قیمت محصولاتشان را با نظارت سازمان حمایت تغییر دهند، در حال حاضر بحث‌ها برای افزایش ۱۵ درصدی قیمت تایر از شهریورماه مطرح است ولی هنوز زمان اجرا نهایی نشده است.در پی مصوبه سال گذشته برای آزادسازی قیمت تایر، اواخر آبان ۹۹ قیمت تایر ۵۰ درصد افزایش یافت. دلیل این افزایش قیمت، رشد قیمت مواد اولیه تولید تایر از جمله دوده، روغن،‌ کائوچو، نخ و اکسید روی عنوان شد/فارس

عرضه اولیه سهام ۶۰ شرکت در فرابورس :معاون پذیرش فرابورس ایران گفت: با توجه به استقبال شرکت‌ها از عرضه سهامشان در فرابورس، سهام بیش از ۶۰ شرکت تا پایان سال عرضه اولیه می‌شود.تا پایان تیر ماه 14 شرکت پذیرش شده اند و آمادگی داریم از هفته آینده هفته‌ای یک عرضه داشته باشیم ما حتی آمادگی عرضه دو شرکت در هفته را هم داریم.در ماه‌های بعدی با توجه به شرایط بازار و علاقمندی شرکت ها تصمیم گیری خواهیم کرد.در هر عرضه اولیه بیش از 2.5 میلیون نفر مشارکت دارند و استقبال خوبی از سمت مردم وجود دارد. تجربه ثابت کرده است که عرضه اولیه ها بازده مناسبی دارند. کم کم روند حضور مردم در عرضه اولیه ها در حال رشد است و فکر می کنم دوباره به روزهای خوب سال قبل و حضور 5 میلیون نفر در عرضه اولیه ها برگردیم.

کبافق  بهره برداری از معادن مورد استفاده این شرکت بموجب پروانه صادره از سوی سازمان صنعت معدن تجارت استان یزد به مدت 25 سال لغایت 1425/01/28تمدید گردید.

سابیک هم می آید : به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس اوراق بهادار تهران به نقل از  مدیریت پذیرش اوراق بهادار، با توجه به موافقت هیئت ‌پذیرش اوراق بهادار در جلسات مورخ   28 / 08 / 1399 ،  25 / 01 / 1400،  02 / 04 / 1400  و   13 / 05 / 1400   با پذیرش سهام شرکت سیمان آبیک  (سهامی عام)  در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین‌ شده در مصوبات  مزبور از سوی آن شرکت، از تاریخ 23 / 05 / 1400 شرکت به‌ عنوان پانصد و نود و دومین شرکت پذیرفته ‌شده در ﺑﺨﺶ"سیمان، آهک و گچ"، طبقه "تولید سیمان، آهک و گچ" با کد صنعت «5394» و نماد "سابیک، SEABYEK" در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج می‌گردد.

واردات سرم با وجود انبارهای مملو از سرم تولید داخل!فانا: شامگاه روز شنبه ۲۳ مرداد ماه، تعدادی از نمایندگان مجلس از کارخانه فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران بازدید کرده و در جریان فعالیت‌های این شرکت موفق تولیدی قرار گرفتند.در پایان این بازدید چند ساعته، نمایندگان مجلس از انبارهای مملو از سرم تولیدی فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران نیز بازدید کردند.نمایندگان مجلس با مشاهده این انبارها و توانمندی بالای صنعت سرم‌سازی کشور، به شدت از سوءمدیریت و بی‌برنامگی سازمان غذا و دارو در زمینه مدیریت بازار سرم و واردات اخیر سرم که حجم آن در حد مصرف چند روز کشور هم نیست، انتقاد کردند

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید