ساخت 1 میلیون مسکن در سال واقع بینانه است

مدیرعامل بانک مسکن گفت: نظام بانکی کشور باید سهم بخش مسکن از تسهیلات را احیا کرده و با عمل به قانون زمینه ساخت 1 میلیون مسکن در سال را فراهم کنندمحمود شایان افزود: مجلس در قالب قانون بودجه سال 1400 کل سیستم بانکی کشور را مکلف کرده که ساخت 1.2 میلیون واحد مسکونی در یک سال را به مبلغ مجموع 360 هزار میلیارد تومان در قالب تسیهلات ساخت مسکن تامین مالی کنند.

شایعات شنیده هاانتصاباتی که در راه است :

محمد دهقان / معاون حقوقی رییس جمهور

صولت مرتضوی / معاون اجرایی رییس جمهور

عادل آذر /معاون رییس جمهور و  رییس سازمان امور اداری استخدامی

محمد اسلامی/ معاون رییس جمهور و رییس سازمان  انرژی اتمی

الهام یاوری/ معاون امور زنان رییس جمهور

توییت نخست وزیر امارات پس از دیدار با وزیر امور خارجه ایران

شیخ محمد راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات و حاکم دبی پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در حاشیه نشست منطقه‌ای حمایت از عراق در بغداد برگزار شد در توییتی نوشت: در حاشیه اجلاس بغداد با وزیر خارجه جدید ایران آقای امیرعبداللهیان دیدار کردم، برای او در پست جدیدش موفقیت و گسترش روابط با کشور‌های همسایه و تقویت همکاری‌ها بر پایه حکمت و منفعت ملت‌ها را آرزومندم. برای ملت همسایه و دوست ایران نیز بهترین‌ها را خواهان هستم.

پیش‌پرداخت خودرو مشمول تورم نیست

شورای رقابت تصویب کرد: سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلا انجام شده مشمول هیچگونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد.بدین ترتیب چنانچه مراجع ذیصلاح در رابطه با خودروهای انحصاری مشمول دستورالعمل قیمت شورا، با پیش فروش خودرو موافقت کنند به نسبت مبلغ پرداختی بابت پیش‌پرداخت، هر مشتری درصدی از قیمت رسمی خودرو را در زمان ثبت نام (نسبت به قیمت کارخانه) پرداخت کرده است در این صورت سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلا انجام شده مشمول هیچگونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد و صرفاً بقیه سهم باقیمانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود.طبق این مصوبه، خودروهایی که قیمت آن تعیین نشده حق پیش فروش نخواهند داشت.

جزئیات مثبت شدن تراز تجاری

رییس کل گمرک ایران: تراز تجاری کشور در 5 ماهه ابتدایی سال جاری معادل 1 میلیارد دلار مثبت شده است.مجموع تجارت خارجی ایران در پنج ماهه نخست سال‌جاری به ۵۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ارزش ۳۴ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۱۴ درصد و از نظر ارزش ۳۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.صادرات کالاهای غیرنفتی در این مدت ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۶۱ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۰ درصد و از لحاظ ارزش ۶۳ درصد افزایش داشت.

برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+4 با پلتفرم جدید

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+4 با پلتفرم جدید خبر داد.وحید جلال زاده با اشاره به ادامه مذاکرات ایران و 1+4 گفت: ️ایران در مذاکرات روش های مختلفی را امتحان کرده است پیش از اینکه نوع و تیم مذاکره کننده مشخص شود باید جایگاه مذاکره برای ما مشخص شود. ️باید مشخص شود در دولت آقای رییسی جایگاه مذاکره کجاست.️باید با پلتفرم جدید غربی ها را وادار کنیم که به تعهدات خودشان عمل کنند.

افتتاح 30 طرح معدنی تا پایان سال:رئیس ایمیدرو از افتتاح 30 طرح در بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان سال در سراسر کشور خبر داد. جعفری گفت: مجموع سرمایه گذاری این طرح‌ها، به مرز 2 میلیارد دلار (1.916 میلیارد دلار) می‌رسد. «واحد بریکت سازی فولاد شادگان، کنسانتره فولاد شرق کاوه، فاز نخست تجهیز معدن و احداث کارخانه سرب و روی مهدی آباد، معدن مس ایجو، فاز 3 کنسانتره گهر زمین، کلاف فولادی چادرملو» از جمله مهمترین این طرحها هستند.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان زابل با بیان اینکه ریشه اصلی افزایش قیمت سیمان را باید در قطعی برق جستجو کرد گفت: برخی افراد با نیت سو از گرانی عجیب سیمان در هفته های اخیر سخن می گویند تا کماکان از رانت های قیمتی بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان زابل با بیان اینکه ریشه اصلی افزایش قیمت سیمان را باید در قطعی برق جستجو کرد گفت: در شرایطی که برخی افراد با نیت سو از گرانی عجیب سیمان در هفته های اخیر سخن می گویند تا کماکان از رانت های قیمتی بهره مند شوند، باید بدانیم که قیمت سیمان سال ها سرکوب شده و اگر نگاهی به قیمت سیمان در عراق، پاکستان و افغانستان بیاندازیم، دیگر از گرانی حرف نمی زنیم.رشد قیمت سیمان در بازار ایران، این پرسش جدی را مطرح کرده که آیا این محصول ساختمانی نسبت به قیمت آن در کشورهای دیگر، گران است یا خیر؟ مدیرعامل شرکت صنایع سیمان زابل ازجمله فعالان بازار و کارشناسانی است که می‌تواند دراین‌باره سخن بگوید و با استناد به اعداد و آمار موثق، به این سؤال پاسخ دقیق‌تری دهدمحمدرضا احسان فر در گفت‌وگو با تسنیم تأکید کرد: جدول قیمت‌های سیمان تمام کشورهای منطقه را نگاه کنید، اگر قیمت این محصول در ایران به پنجاه ‌درصد نرخ آن‌ها رسید، حرف مان را درباره گران نبودن سیمان در کشورمان را پس خواهیم گرفت.

نمادهایی که بیشترین شایعات در آنها شنیده می‌شود

تاصیکو: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی

پارسان: سود 350 تومانی به ازای هر سهم

همدا: سود 750 تومانی هر سهم

کیسون: افزایش سرمایه‌دارد

وصندوق: توانایی سود رسانی 750 تومانی هر سهم

آمادگی افزایش 400 مگاواتی صادرات برق به پاکستان را داریم!

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور از تصمیم پاکستان مبنی بر افزایش واردات برق از ایران خبر داد و اعلام کرد: امکان افزایش تبادلات برقی تا 400 مگاوات وجود دارد.شرکت مدیریت شبکه برق ایران از تصمیم پاکستان مبنی بر افزایش 70 مگاواتی واردات برق از ایران خبر داد. برنامه قبلی این کشور برای واردات 100 مگاوات برق بیشتر به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکل مواجه شده بود. این تصمیم برای تأمین برق گوادر با توجه به تأخیر در راه‌اندازی این نیروگاه گرفته شده است.

اقتدار دولت را در عمل نشان دهید/ نباید حالت رهاشدگی در کارها احساس بشود:

رهبر انقلاب: دولت بایستی نشان بدهد که میتواند آن کاری که اراده کرده و تصمیم‌گیری کرده را انجام بدهد و پیش ببرد و این جوری نباشد که حالت رهاشدگی احساس بشود. اگر چنانچه شما اقتدار دولتی را در عمل نشان ندهید و حالت رهاشدگی در کشور مشاهده بشود، قطعاً سیاست‌هایتان پیش نخواهد رفت.

طرح «جهش تولید مسکن» از سوی شورای نگهبان تایید شد

سخنگو شورای نگهبان:طرح جهش تولید مسکن که در مراحل قبل با ابهامات و اشکالاتی از طرف شورای نگهبان مواجه شده بود، پس از انجام اصلاحات در مجلس و بررسی مجدد در شورا مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد.امیدوارم اجرای این قانون به ایجاد رونق و جهش در این صنعت پیشران و رفع یکی از دغدغه‌های مردم منجر شود. /فارس

ریشمک را بیشتر بشناسیم

شرکت تولید و صادرات ریشمک که در زمینه تولید پودر و عصاره شیرین بیان فعالیت دارد از زیر مجموعه های گروه سرمایه گذاری تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) میباشد. همانطور که از اسم این شرکت مشخص است عمده فعالیت این شرکت به صادرات پودر و عصاره شیرین بیان به کشورهای اروپایی (عمدتا اسپانیا) بوده است که با توجه به قرار گرفتن شرکت سرمایه گذاری تدبیر و ستاد اجرایی فرمان امام در لیست شرکتهای تحریم شده توسط آمریکا و اروپا  شرکتهای زیر مجموعه این دو نهاد جهت صادرات محصولات خود با مشکل جدی مواجه شدند بطوری که میزان صادرات آنها تقریبا به صفر نزدیک شد به عنوان مثال همین شرکت ریشمک در سال گذشته با eps  ریال ۲۵۸۰در مجمع سود ۱۷۹۰ ریال سود تقسیم کرد ولی در حال حاضر eps این شرکت ۵۸۵ ریال میباشد که احتمال اینکه تا پایان سال به این سود هم دسترسی پیدا کند با اما و اگر زیادی مواجه است که گره خورده به لغو تحریمها از طرف آمریکا و مذاکرات هسته ای در وین در حال حاضر در این گروه (گروه دارویی) سهمهای بهتری با سود بالاتر جهت سرمایه گذاری وجود دارد.به عنوان مثال سهم تیپیکو(سرمایه گذاری دارویی تامین) با ۴ برابر سود سازی نسبت به ریشمک و نصف قیمت آن و بدون هیچگونه  ریسکی جهت سرمایه گذاری وجود دارد و در سال مالی قبل مبلغ ۴۷۵۰ ریال نیز در مجمع خود سود تقسیم نمود.این تحلیل هیچگونه سیگنال خرید و فروش نمیباشد.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید