وزارت خزانه‌داری آمریکا بر اساس ادعا‌های اثبات‌ نشده 4 فرد ایرانی را به بهانه تلاش برای ربودن یک فعال ایرانی- آمریکایی تحریم کرد.

بلومبرگ: احتمالا مذاکرات احیای برجام 21 سپتامبر در حاشیه کنفرانس آژانس برگزار می‌شود

 خبرگزاری بلومبرگ از احتمال از سرگیری مذاکرات احیای برجام در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.این خبرگزاری با اشاره به این‌که نشست عمومی آژانس در تاریخ 21 سپتامبر برگزار می‌شود، گزارش داد که دور هفتم مذاکرات برجامی در وین نیز ممکن است در حاشیه این نشست برگزار شود.  در این گزارش همچنین آمده است که با توجه به دشوارهای موجود در مسیر مذاکرات احیای برجام، احتمالا مذاکرات هسته‌ای ایران تا سال آینده ادامه خواهد داشت.  _انتخاب

آمریکا: برای ادامه مذاکرات، سیگنالی از ایران دریافت نکردهایم/ نمی‌توان تا ابد منتظر ایران برای بازگشت به مذاکرات بود

 رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران گفت: واشنگتن نمی‌تواند تا ابد منتظر بماند تا تهران دوباره به مذاکرات هسته‌ای بپیوندد اما آماده است تا صبر پیشه کند. آمریکا هنوز هیچگونه سیگنالی که نشان دهد رئیسجمهور جدید ایران آماده برگزاری دور هفتم مذاکرات وین است، دریافت نکرده است.

قیمت آلومینیوم رکورد 10 ساله زد

قیمت آلومینیوم تحت تاثیر نگرانی در خصوص محدودیت تولید این فلز در چین و احتمال کمبود عرضه به بالاترین حد در 10 سال اخیر صعود کرد. چین بیش از نیمی از آلومینیوم اولیه جهان را تولید میکند. مصرف برق کارخانجات آلومینیوم، تولید این فلز را به دلیل کمبود برق و مقابله با آلودگی محدود کرده اند.

ثبت رشد 119 درصدی در فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته

فروش شرکت ملی صنایع مس ایران در پنج ماهه نخست امسال با افزایش 119 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 99؛ به بیش از 26 هزار میلیارد تومان رسید.سعدمحمدی مدیرعامل فملی با بیان مطلب فوق گفت: فروش «فملی» در مرداد ماه 1400 با افزایش 67 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به 4 هزار و 838 میلیارد تومان رسید.

چین: بهزودی حجم زیادی واکسن به ایران میفرستیم

 وزیرخارجه چین در گفتگو با امیرعبداللهیان:   حجم بالایی از واکسن سینوفارم در ماه سپتامبر و طی روزهای آینده به ایران ارسال میشود. معتقدیم هیچ تحول و یا مانعی در سطح بین‌المللی نمیتواند در روابط پایدار دو کشور خللی ایجاد کند./ فارس

پذیرش گندله و آهن اسفنجی 4 شرکت در بورس کالا

 مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه های جداگانه ای از پذیرش گندله سنگ آهن شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و همینطور آهن اسفنجی شرکت های صنایع فولاد کاویان گهر سیرجان، مجتمع فولاد خراسان و بریکت شرکت صبا فولاد خلیج فارس در بازار اصلی این بورس خبر داد.

احتمال چانهزنی آژانس اتمی برای بازگرداندن دسترسی بازرسان / پیش‌نویس احتمالی قطعنامه‌ محکومیت ایران به دلیل عدم همکاری با آژانس

بلومبرگ: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دنبال ملاقات با «اسلامی» رئیس جدید سازمان انرژی اتمی ایران پیش از کنفرانس آژانس در وین است. او می‌خواهد تمایل تهران برای بازگرداندن دسترسی گسترده به ناظران آژانس و و همکاری ایران با بازرسان را بسنجد.اروپاییها در صورت مخالفت تهران، میخواهند پیش‌نویس قطعنامه‌ محکومیت ایران به دلیل عدم همکاری با آژانس را تدوین کنند. این سند می‌تواند منجر به ارجاع مجدد پرونده ایران به سازمان ملل شود اما بعید است تهران با اقدام شورای امنیت روبرو شود؛ زیرا چین و روسیه از ایران حمایت خواهند کرد./ فارس

هر روز قطعی گاز در صنعت پتروشیمی، 20 میلیون دلار از درآمد کشور را کاهش می‌دهد

 محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:  وقتی صحبت از نوسانات گاز در زمستان می‌شود ما به عنوان صنعت پایین‌دست نگران می‌شویم. هر روز قطعی گاز در صنعت پتروشیمی، 20 میلیون دلار کاهش درآمد برای کشور به همراه خواهد داشت. 14 میلیارد و 700 میلیون دلار از درآمد 21 میلیارد دلاری کنونی صنعت پتروشیمی صادراتی است.

حداکثر ثبت سفارش سیمان ابلاغ شد

با توجه به عرضه پرحجم سیمان در معاملات فردا، مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالا، به شرکتهای کارگزاری میزان حداکثر ثبت سفارش محصولات سیمان را ابلاغ کرد.در این نامه آمده است: در روز شنبه 13 شهریورماه حداکثر میزان ثبت سفارش برای محصول سیمان حداکثر روی 10 کد عرضه است.

  سیمان باقران و ساروج اصفهان هم راهی بورس کالا شدند

مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه های جداگانه از پذیرش کالای سیمان شرکت سیمان باقران و ساروج اصفهان در بازار اصلی این بورس خبر داد تا شمار شرکت های سیمانی پذیرش شده در بورس کالا به 58 شرکت برسد.  _کالاخبر

دولت رئیسی ورود به مذاکرات وین را پذیرفت

 در گفتگوی تلفنی هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان با وزیر امور خارجه ایران، امیرعبداللهیان با اعلام اینکه اصل گفتگوهای وین قابل قبول است و انجام میشود، اما مذاکره ای را قبول داریم که به رفع واقعی تحریمها و تامین حقوق حقه ایران بیانجامد، به تروئیکای اروپایی توصیه کرد رفتار خود را تغییر داده و به بی عملی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام خاتمه دهد. _انتخاب

واشنگتن آماده است به سرعت مذاکرات احیای برجام را به نتیجه رسانده و ورق را برگرداند

 خبرنامه «دیپلماتیک» لورا روزن خبرنگار آمریکایی نوشت: یک دیپلمات ارشد آمریکایی امروز گفت که آنها هنوز منتظر پاسخ ایران در مورد زمان آماده شدن برای از سرگیری مذاکرات برجام هستند. این دیپلمات افزود در حالی که زمان یک عامل تاثیرگذار است، مهمتر این است که ایرانیان با موضعی واقع بینانه که به بازگشت متقابل به توافق کمک می کند، به مذاکرات بازگردند."این دیپلمات ارشد آمریکایی گفت: "ما آماده ایم راهی پیدا کنیم تا تحریم های مغایر با برجام را برداریم و آنها نیز اقدامات هسته ای که با برجام مغایر است را به عقب برگرداند.وی گفت: ما آماده ایم تا مذاکرات را با این روح و نگرش ادامه دهیم و سعی کنیم به سرعت به نتیجه برسیم تا ورق را برگردانیم. وی افزود: ایرانی ها باید تصمیم بگیرند که آیا آنها نیز متعهد به این کار هستند یا نه. در غیر این صورت، ما مجبوریم مسیر متفاوتی را انتخاب کنیم.

اهدای یک میلیون دز واکسن طی دو هفته آتی به ایران

 در تماس تلفنی امروز «شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش با حسین امیرعبداللهیان، طرف اتریشی با تبریک آغاز به کار وزیر امور خارجه کشورمان، آمادگی اتریش برای ارتقاء همکاری‌ها و همچنین اهدای یک میلیون دوز واکسن طی دو هفته آتی را اعلام و از کمک جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتقال اتباع اتریشی از افغانستان تشکر و قدردانی کرد و بر ضرورت تبادل نظر در مورد برجام و ازسرگیری گفت‌وگوهای وین تاکید کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه: سهم صادرات باید در بودجه ۱۴۰۱ پررنگ شود

میرکاظمی در دومین جلسه ستاد بودجه سال ۱۴۰۱: در تنظیم بودجه ۱۴۰۱ نگاه صرفا بودجه نیست و باید روی برنامه‌ها جدیت و حساسیت داشته باشیم. بودجه باید متناسب با نیازمندی‌های برنامه باشد.سهم صادرات باید در بودجه ۱۴۰۱ پررنگ شود و باید سهم صادرات ما به کشور‌های همسایه به دو برابر وضعیت فعلی برسد.