دیپلمات روس: از سخنان رئیسی پیداست، ایران آماده ازسرگیری مذاکرات وین است

اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین، سخنان ریاست‌جمهوری ایران را نشانه آمادگی تهران برای ادامه‌دادن گفت‌وگوها دانسته اما یادآور شد که هنوز معلوم نیست نشست بعدی چه زمانی برگزار می‌شود.

رئیسی:

مذاکره و گفت‌وگو یک ابزار دیپلماسی است و ابایی از آن نداریم اما غرب و آمریکا به دنبال گفت‌وگو همراه با فشار هستند. فشار آوردن جواب نداده و آنها بارها این را تجربه کرده‌اند.گفت‌وگوی نتیجه‌محور را دنبال می‌کنیم تا با رفع تحریم‌ها زندگی مردم رونق بگیرد

اعمال محدودیت بر صادرات و سوخت شرکت‌هایی که در بورس سیمان عرضه نکنند

جهرمی، معاون عملیات و نظارت بازار بورس کالا:وزارت صمت بر اساس موارد حاکمیتی با شرکت‌هایی که از عرضه سیمان در بورس خودداری می‌کنند، برخورد می‌کند.

بهره‌برداری از نخستین ردیف پالایشگاه فاز 14؛ زمستان امسال

وزیر نفت از بهره‌برداری نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در زمستان امسال خبر داد و گفت: ۷۰ درصد گاز مصرفی کشور از پارس جنوبی تأمین می‌شود. اوجی تأمین سوخت زمستانی را از مهم‌ترین دغدغه‌های وزارت نفت در حال حاضر دانست و افزود: بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب یا به عبارتی ۷۰ درصد گاز مصرفی کشور از استان بوشهر و مجموعه پالایشگاه‌های فازهای پارس جنوبی تأمین می‌شود.وی از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی به‌عنوان آخرین پالایشگاه که پرونده آن بسته می‌شود یاد کرد و افزود: دوستان قول دادند نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی زمستان امسال به بهره‌برداری برسد و به کمک شبکه گازی کشور بیاید. _شانا

پیشرفت 18 درصدی پروژه مهم شرانل

اشکذری، مدیرعامل نفت ایرانول از روند اجرایی پروژه موم‌گیری پالایشگاه روغن‌سازی تهران بازدید کرد.پروژه موم گیری از مهم ترین پروژه های شرکت نفت ایرانول می باشد که قرارداد آن در سال گذشته منعقد و با توجه به وعده ای که در مجمع عمومی عادی سالیانه به سهامداران محترم داده شد با پیگیری ها انجام شده روند اجرایی آن سرعت و شتاب بیشتری گرفت. حسینی معاونت تولید و بهره برداری ضمن ارائه گزارش از روند اجرایی پروژه تاکید کرد تا کنون پروژه به لحاظ فیزیکی 18 % پیشرفت داشته و تمام تلاش بر این است که با همدلی و خرد جمعی پرسنل ومدیران مرحله اول پروژه تا امسال بهمن افتتاح گردد.

امکان فروش سهام عدالت به صورت بلوکی

رییس سازمان بورس در حاشیه نشست «هم‌اندیشی شرکت‌های سبدگردان» در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت آزادسازی باقیمانده سهام عدالت اشاره کرد و گفت: 40 درصد باقیمانده سهام عدالت در آینده آزادسازی می‌شود.  دهقان دهنوی افزود: همچنان امکان فروش بلوکی سهام عدالت مانند قبل وجود دارد، از آنجا که در ماه‌های قبل خریدار نداشت، اکنون با توجه به وجود خریدار بالقوه فروش بلوکی امکان پذیر است.  _سنا

تجارت 7.3میلیارد دلاری ایران و امارات در 5 ماه

لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: درپنج ماه نخست امسال حدود 9و نیم میلیون تن کالا به ارزش هفت میلیارد و 303 میلیون دلار بین ایران و امارات تبادل شد که نسبت به مدت مشابه از لحاظ وزنی 24 درصد و از لحاظ ارزش 54 درصد رشد داشته است.

دامنه نوسان سهام در آینده نزدیک افزایش می‌یابد

دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:به زودی در طرحی جامع که با مشارکت همه فعالان بازار سهام تدوین خواهد شد، ابزار محدودکننده بازار یعنی دامنه نوسان دستخوش تغییرات جدی می‌شود و در عمل افزایش دامنه نوسان روزانه سهام را شاهد خواهیم بود.  _بورس24

عین‌اللهی: با حرکتی انقلابی، واکسن به مقدار کافی در حال واردات به کشور است

 وزیر بهداشت با بیان اینکه با لطف خدا حرکتی انقلابی در دولت انجام شده و واکسن کرونا به مقدار کافی از روز پنج شنبه در حال واردات به کشور است، گفت: این مقدار واکسن در طول تاریخ بیماری کرونا، بی نظیر بوده و تا آخر شهریور و مهرماه نیز روند واردات واکسن به کشور ادامه دارد.

قیمت سیمان کاهش یافت / هر کیسه سیمان تیپ 2 به 27000 تومان رسید

امروز، به دنبال عرضه پرحجم 52 شرکت سیمانی در بورس کالا، متوسط قیمت هر کیلوگرم سیمان تیپ دو که هفته گذشته 742 تومان به ازای هر کیلوگرم بود این هفته به 542 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید. بدین ترتیب یک کیسه سیمان تیپ2 که هفته قبل 37 هزار تومان بود این هفته با 10 هزار تومان کاهش، 27 هزار تومان شد.

نشست خاندوزی با وزرای سابق اقتصادی برگزار شد

خاندوزی وزیر جدید اقتصاد امشب در نشستی با وزرای سابق اقتصاد در ادوار گذشته، به بررسی دیدگاه‌های آن‌ها نسبت به مسائل جاری در اقتصاد کشور پرداخت.

عرضه 295 میلیون دلار در سامانه نیما

در مورخ 13 شهریور ماه 1400 از عرضه‌های مذکور (295 میلیون دلار) حدود 125 میلیون دلار معامله شده است. براساس معاملات انجام شده، میانگین موزون نرخ دلاری معاملات 229055 ریال بوده است.

محموله جدید واکسن کرونا به کشور رسید؛ دو محموله دیگر در آستانه ورود به کشور

ارونقی معاون فنی گمرک: چهل و پنجمین محموله واکسن وارداتی کرونا به کشور رسید که این محموله توسط بخش خصوصی با اخذ مجوزهای قانونی لازم به کشور وارد و پس از انجام تشریفات گمرکی بصورت حمل یکسره تحویل وزارت بهداشت شد. این محموله شامل ۵ پالت به وزن ۲ هزار و ۶۹۰ کیلوگرم معادل ۶۴۸ هزار دوز واکسن کرونا از نوع آسترازنکای روسی است. طی ساعات آینده محموله های دیگر واکسن کرونا به کشور وارد خواهد شد

بلومبرگ می گوید:ایران با نیرو گرفتن از حمایت روسیه و چین ، مواضع خود را برای مذاکرات هسته ای تقویت می کند

فعالان اقتصادی توجه به این ریسک پنهان داشته باشند که تحولات ماههای آتی فضایی را ایجاد می کند که دولت جدید ایران ، فهرستی از سازش های مورد تقاضای خود برای بازگشت به برجام را در مقابل واشنگتن قرار دهد . در چنین صورتی، این می تواند به راندن مذاکرات به سال آینده ، یا سقوط تمام روند مذاکرات و یا هرج و مرج جدیدی در خاورمیانه بیانجامد.

ابلاغ بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی

سازمان برنامه و بودجه، بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را ابلاغ کرد.در راستای اجرای جزء (۳ـ۱) بند (ی) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت ابلاغ شد.شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مکلفند طبق زمانبندی بخشنامه به ورود و ارسال اطلاعات عملکرد سال ۱۳۹۹، عملکرد شش ماهه سال ۱۴۰۰، و بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ خود با رعایت کامل سرفصل‌های بودجه‌ای در سامانه جامع بودجه اقدام نمایند.

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید