به گزارش خبرنگار پاداش ‌سرمایه میثم ابوالقاسمی، مدیر اوراق بهادار کارگزاری سهم آشنا در رابطه با روند بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه چند هفته اخیر را در شرایطی سپری نموده که از سویی سایه مذاکرات و اتفاقات سیاسی و در پی آن نرخ دلار بر سر آن بود و از سویی دیگر سلب اعتماد سرمایه گذاران از عدم تحقق وعده هایی که برای حمایت از بازار داده بودند. این عوامل به همراه تصمیمات نادرست در خصوص دامنه نوسان منجر به افت قیمت اکثر نمادهای بازار گردید و تشکیل صفوف فروش گردید بگونه ای که شاهد کمترین ارزش معاملات در یکسال گذشته بودیم.

وی افزود: در چنین شرایطی به واسطه عدم نقدشونگی سهام بسیاری از سرمایه گذاران اقدام به فروش سهام ارزنده خود علی رغم میل باطنی به قیمت های نازل شدند. با نزدیک شدن به انتخابات پیش رو و همچنین عدم ریزش محسوس دلار در کوتاه مدت و همچنین تصمیمات اجرایی اخذ شده در خصوص تزریق نقدینگی و حمایت از بازار  شاهد افزایش حجم معاملات در سهام شرکت های بزرگ و تاثیر گذار در چند روز اخیر بوده ایم.

ابوالقاسمی معتقد است: چنانچه وعده های داده شده در خصوص بسته حمایتی از بازار سرمایه محقق گردد و همچنین دامنه نوسان متقارن گردد انتظار می رود شاهد شکل گیری روند صعودی در شرکت های بزرگ، در سایر شرکت ها نیز شاهد تعادل و تغییر روند خواهیم بود.

مدیر اوراق بهادار کارگزار سهم آشنا بیان کرد: صنایع بانکی و خودرویی با توجه اصلاح قیمتی که داشته اند و همچنین در صورت نتیجه بخش بودن مذاکرات سیاسی چشم انداز مناسبی پیش رو خواهند داشت.