ماین نیوز:

 مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس در مراسم کلنگ‌زنی سه طرح بزرگ توسعه‌ای در شرکت فولاد خوزستان گفت: مدیریت فولاد اکسین با هدف تکمیل زنجیره ارزش باید به فولاد خوزستان سپرده شود. استان خوزستان و استان‌های جنوبی، ظرفیت بالای لجستیک دریایی را دارا هستند و برای توسعه بازرگانی و صادرات کشور موثرند

آسیب قطعی برق به تولید فولاد خوزستان

ماین نیوز: مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در مراسم کلنگ‌زنی سه طرح بزرگ توسعه‌ای در این شرکت گفت: کاهش شدید تولید که به واسطه محدودیت‌های انرژی رخ داد، باعث شد عددی معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش محصولات تولیدی شرکت فولاد خوزستان از دست برود.امین ابراهیمی با بیان اینکه متاسفانه محدودیت‌های برقی همچنان ادامه دارد، افزود: مذاکراتی با اداره برق استان انجام شده تا بتوانیم از حداکثر دیماندها در ساعت‌های غیر پیک استفاده کنیم و به ادامه روند تولید در شرکت فولاد خوزستان بپردازیم

فاجعه کمبود قهوه و شکر

اسپوتنیک اعلام کرد بزرگترین تهدید برای صنعت غذای جهان ناشی از شرایط زیست محیطی در چین، امریکا و برزیل است. قطع عرضه و صادرات مواد غذایی اساسی از این کشورها برای کل جهان بحرانی خواهد بود.قهوه و شکر بیشترین ضربه را از کمبود محصولات زراعی دریافت خواهند کرد. حجم عرضه نیشکر 58.5 درصد کاهش می‌یابد و میزان برداشت قهوه عربیکا نیز 45.2 درصد کاهش خواهد یافت.

روسیه: مذاکرات وین، نه از ابتدا بلکه از نقطه‌ای که تا 30 خرداد به آن رسیدیم، باید از سرگرفته شود

اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در توئیتی در واکنش به تغییرات تیم مذاکره کننده ایران نوشت: برخی تغییرات در تیم مذاکره کننده پس از تشکیل دولت جدید ایران طبیعی است. مهمترین نکته برای موفقیت در مذاکرات وین این است که از پیوستگی و تداوم روند اطمینان حاصل شود. مذاکرات نه از ابتدا، بلکه از نقطه ای که تا 20 ژوئن به آن رسیده است، باید از سر گرفته شود»./انتخاب

در روز گذشته 9 هزار تن آهن اسفنجی در بورس کالا به قیمت پایه 80,000 ریال توسط پارس فولاد سبزوار عرضه و 1,500 تن از آن معامله شد، که نسبت به قیمت 83,000 ریالی هفته گذشته 3000 ریال کاهش داشته است.

درخواست استرداد لایحه تأسیس نهاد مستقل تنظیم‌گر بخش برق از مجلس

 در جلسه هیات وزیران بعد از ظهر یکشنبه به ریاست آیت‌الله رئیسی:هیات وزیران با توجه به آغاز کار دولت سیزدهم و ضرورت بازنگری در «لایحه تأسیس نهاد مستقل تنظیم‌گر بخش برق»، با پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر درخواست استرداد لایحه مذکور از مجلس شورای اسلامی موافقت کرد. /پاد

تثبیت نیما بالای 23 هزار تومان؟

بانک مرکزی : سامانه نیما امروز شاهد عرضه حدود 429 میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تامین ارز واردات کشور بود. از عرضه های مذکور حدود 139 میلیون دلار معامله شده که میانگین موزون نرخ دلاری معاملات 231,040 ریال بوده است.

150 هزار میلیارد ریال نفت خام به صورت ماهانه در اختیار پالایشگاه‌ها / تصویب آیین‌نامه اجرایی مربوط به تحویل مواد اولیه قیر

در جلسه امروز هیات وزیران تصویب شد:براساس این مصوبه وزارت نفت به موجب آیین نامه اجرایی بند (ز) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مکلف شد (از طریق شرکت‌های تابعه) مطابق اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، معادل ۱۵۰ هزار میلیارد ریال نفت خام به صورت ماهانه (یک دوازدهم) در اختیار پالایشگاه‌ها قرار دهد تا متناسب با سهم مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، مواد اولیه قیر به دستگاه‌های اجرایی موضوع این آیین‌نامه تحویل داده شود.

سرمایه‌گذاری 19 هزار میلیارد تومانی برای افزایش تولید برق کشور

مدیرعامل هلدینگ نیروگاهی بنیاد مستضعفان از سرمایه گذاری ۱۹ هزار میلیارد تومانی این بنیاد در پروژه‌های در حال احداث هفت واحد نیروگاهی با هدف افزایش ظرفیت تولید برق خبر داد. امیری افزود: با تکمیل هفت واحد نیروگاهی در دست احداث، بیش از یک هزرا و ۲۳۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق در مجموعه هلدینگ نیروگاهی بنیاد مستضعفان افزوده می‌شود و ظرفیت تولید برق این هلدینگ به بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

مصرف نفت چین در ۲۰۲۶ به اوج می‌رسد/ گاز طبیعی، سوخت کلیدی دو دهه آینده جهان

 رویترز، یکی از مدیران ارشد سینوپک اعلام کرد که مصرف نفت چین در سال ۲۰۲۶ به اوج خود یعنی حدود ۱۶ میلیون بشکه در روز و مصرف گاز طبیعی  این کشور آسیایی هم تا سال ۲۰۴۰ میلادی به اوج می‌رسد.  چین گاز طبیعی را سوختی کلیدی می‌داند که تقاضای آن در دو دهه آینده به‌طور پیوسته افزایش می‌یابد.

فعال‌سازی مجدد هپکو در دستور کار است

صالحی نیا رئیس هیات عامل ایدرو از حمایت و مشارکت سازمان گسترش در فعال سازی مجدد شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو خبر داد و گفت:  گفت: ایدرو به عنوان متولی پیشبرد فعال سازی مجدد هپکو تعیین شده است.

واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار همچنان ممنوع خواهد بود

دادفر، دبیر انجمن وادکنندگان خودرو: واردات خودرو‌های کارکرده در تبصره 5 طرح ساماندهی بازار خودرو آمده بود که حذف شد، الان فقط خودرو‌های صفر کیلومتر می‌توانند وارد شوند و قوانین و مقرارت سابق همچنان در مورد واردات صدق خواهد کرد. واردات خورو‌هایی که قیمت آن‌ها بیش از 40 هزار دلار باشد و یا خودرو‌های بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع است.طبق مصوبه مجلس واردات خودرو محدود به شرکت‌ها نشده است بلکه همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند واردات خودرو داشته باشند. این قانون یک فرصت مساوی و عادلانه را بین همه تقسیم کرده است.

150 هزار میلیارد ریال نفت خام به صورت ماهانه در اختیار پالایشگاه‌ها

در جلسه دیروز هیات وزیران تصویب شد:براساس این مصوبه وزارت نفت به موجب آیین‌نامه اجرایی بند (ز) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مکلف شد (از طریق شرکت‌های تابعه) مطابق اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، معادل ۱۵۰ هزار میلیارد ریال نفت خام به صورت ماهانه (یک دوازدهم) در اختیار پالایشگاه‌ها قرار دهد تا متناسب با سهم مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، مواد اولیه قیر به دستگاه‌های اجرایی موضوع این آیین‌نامه تحویل داده شود.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید