سهیلا نقی‌پور، مدیر معاملات برخط کارگزاری بانک صادرات ایران در گفتگو با خبرنگار پاداش سرمایه در رابطه با بسته حمایتی 7+3 گفت: بسته حمایتی 7+3 به این معناست که 3 مورد از مصوبات در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نیاز به قانون نداشته و مصوب شد و سایر موارد نیاز به قانون گذاری دارد و از مکانیزم جلسه سران قوا مصوب نهایی خواهد شد، این 7 مورد البته در دولت مصوب شده است و به عنوان پیشنهاد دولت به شورای هماهنگی سران قوا ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار درحالی 10 مصوبه جدید برای احیای بورس در نظر گرفته است که سه مصوبه از سه شنبه هفته قبل اجرایی شده و همچنان شاهد کاهش ارزش معاملات در بازار بورس و فرابورس میباشیم، در واقع سازمان بورس و اوراق بهادار برای احیای بورس 10 مصوبه را رونمایی کرد .

نقی‌پور تاکید کرد: ما برای تعادل در بورس نیاز به هدایت نقدینگی از طلا و ارزو مسکن به سمت بورس داریم که میتوان با اعمال مالیات سالانه بر املاک تقاضا در بخش املاک چه دید سرمایه و چه دید سفته بازان، را کاهش دهیم، جدای از آن با کاهش مداخلات دستوری، نظرات کارشناسانه بازار، حذف دامنه نامتقارن یا اصلاح حجم مبنا کمک به تعادل بازار سرمایه کنیم .

مدیر معاملات برخط کارگزاری بانک صادرات ایران گفت: بر این اساس، از میان این 10 مصوبه، سه مصوبه اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، رفع ممنوعیت نهادهای مالی بازار سرمایه برای استفاده از تسهیلات بانکی و اعطای اقامت پنج ساله برای سرمایه گذاران خارجی برای خرید سهام از سه شنبه هفته گذشته (هفتم اردیبهشت ماه) اجرایی شد.

وی ادامه داد: هفت مصوبه دیگر از 10 مصوبه مذکور باید تاییدیه سران سه قوا را می‌گرفتند که به گفته محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، این تاییدیه اخذ شده و مصوبات در انتظار تایید مقام معظم رهبری برای اجرا هستند، از سوی دیگر بانک‌ها و موسسات اعتباری برای برنامه های حمایت از بازار سرمایه در چارچوب مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی از شمول ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید خارج خواهند بود و  به منظور تشویق حمایت از بازار سرمایه مقرر شده است که شرکت هایی که از سهام خود یا شرکت های زیر مجموعه شان حمایت کنند مالیات بر درآمد آنها در سال جاری امهال  و به سال بعد موکول شود.

 سهیلا نقی پور همچنین ادامه داد: بسته پیشنهادی دولت غیر از پول صندوق توسعه ملی اثر میان مدت و بلند مدت دارد ولی با توجه به ارزش صف های فروش که بین 5 تا  6 همت و تعداد صف های فروش که بیش از 400 نماد است و خروج حدود 150همت ( با توجه به گفته عضو شورای عالی بورس )، بازار سرمایه نیاز به تزریق نقدینگی دارد بنابراین این کار می تواند اعتماد را به سهامداران حقیقی یا صندوقها و... برگرداند .

این تحلیلگر بازار بیان کرد: روند بازار با توجه به برداشته شدن تحریم ها کاهش انتظارات تورمی را در پیش خواهیم داشت که منجر به کاهش قیمت دلار و افت سهام دلاری میشود که اثر کوتاه مدت دارد ولی باتوجه به اصلاح شدید اکثر سهام بازار و اهرم افزایش صادارت سهام دلار و کاهش هزینه های شرکتها انتظار رشد متعادل شاخص کل را در میان مدت یا بلند مدت داریم .

وی در انتها در رابطه با صنایع پیشتاز گفت: صنایع خودرو و باتوجه رفع تحریم های بانکی گروه بانکی و با برداشته شدن تحریم صادرات نفت و پتروشیمی گروه شیمیایی و پالایش رشد خواهند کرد.