بایدن: توافق کردیم که دیپلماسی با ایران بهترین راه است

رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس جی -20 اظهار داشت که با سران انگلیس، آلمان و فرانسه توافق نظر دارند که بهترین راه در خصوص مساله هسته‌ای ایران، دیپلماسی است.  رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که «ما همچنان از قضاوت بد دونالد ترامپ در خروج از برجام رنج می‌بریم.»

‏آیت‌الله رئیسی در جلسه هیات دولت:تدبیری شود تا نوسانات بورس باعث نگرانی مردم و سرمایه‌گذاران خرد نشود.

 سخنگوی اقتصادی دولت درباره نوسانات بازار سرمایه به مردم توضیح دهد

رئیسی در جلسه هیات دولت:

تدبیری شود تا نوسانات بورس باعث نگرانی مردم و سرمایه‌گذاران خرد نشود/ سخنگوی اقتصادی دولت (خاندوزی) درباره نوسانات بازار سرمایه به مردم توضیح دهد. رئیس جمهور در جلسه بعد از ظهر امروز یکشنبه هیات دولت بر لزوم رفع نگرانی‌های مردم و سرمایه‌گذران خرد در بورس تاکید کرد.رئیسی با اشاره به وضع شاخص بازار بورس در روزهای اخیر گفت: ادامه نوسانات بورس در زندگی مردم تاثیر می‌گذارد، لذا باید تدبیری اندیشید تا آرامش بر این بازار حاکم شود و مردم و سرمایه گذاران خُرد دچار نگرانی نشوند.رئیس جمهور از سخنگوی اقتصادی دولت آقای خاندوزی خواست در این زمینه با مردم و سهامداران سخن بگوید تا منطق بازار بورس و چشم اندازآینده بهتر تببین شود.

سی‌ان‌بی‌سی: به این زودی ها منتظر توافق هسته‌ای نباشید

ناتاشا توراک، گزارشگر سی‌ان‌بی‌سی در مطلبی نوشت که اگرچه ایران با ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موافقت کرده است، اما «کارشناسان می‌گویند که به این زودی‌ها انتظار یک توافق را نداشته باشید». به نوشته وی آن‌ها هشدار داده‌اند که «حتی اگر حصول توافق ممکن باقی بماند، هنوز راه درازی تا رسیدن به آن باقی است».بر اساس این گزارش این اعلامیه در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین ایران و غرب منتشر شد و پیشروی فعالیت‌های هسته‌ای ایران در مرحله‌ای قرار گرفته که رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اواخر اکتبر گفت که زمان گریز هسته ای ایران به چندماه کاهش یافته است. دنیای بورس

اتصال ۳۲۰۰ پمپ‌بنزین به سامانه هوشمند سوخت

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران:تاکنون سه هزار و ۲۰۰ پمپ بنزین در سراسر کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل شده و امکان دریافت بنزین یارانه‌ای با کارت سوخت در آن‌ها فراهم است.

بورس قتلگاه مردم شده است/ تضعیف مرجعیت تضعیف انقلاب است

موسوی لارگانی نماینده فلاورجان اصفهان در مجلس در نطق میان دستور امروز یکشنبه ۹ آبان : بورس قتلگاه مردم شده و وزارت اقتصاد در موضع انفعال قرار گرفته است.   در حوزه صنعت، اشتغال و کارآفرینی به جز شعار و خود ستایی  در دوره‌های گذشته اقدامی شاهد نبوده ایم.  دو کلمه باید و نباید از کلید واژه‌های دولتمردان در سخنرانی‌ها است که مخاطبی جز خودشان ندارد.  ضعیف مرجعیت مصادف با تضعیف انقلاب است. حالا که تورم افسار گسیخته داریم و نیمی از مردم قادر به خرید گوشت و لبنیات نیستند و یک مرجع تقلید دغدغه‌ی مردم را بیان کرد نباید این گونه با او برخورد می‌شد. 

ذوب

تیرآهن بال نیم‌پهن سبک I۷ سایز ۲۰۰ میلیمتر با طول ۱۲ متر در ذوب‌آهن اصفهان تولید شد. علیرضا مهرابی سرپرست خدمات فنی و تولید مدیریت مهندسی نورد ذوب آهن گفت: با توجه به دورنمای تعریف شده به منظور گسترش روز افزون سبد محصولات در مدیریت مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان و تلاش این مجموعه در راستای رشد و تعالی روز افزون کارخانه، با همت تیم کارشناسی، فنی، خدماتی، تولیدی،طراحی و تراش غلتک، تیرآهن بال نیم پهن سبک I۷ سایز ۲۰۰ میلیمتر با طول ۱۲ متر بر اساس استاندارد ملی ۱۶۳۴۸ در ذوب آهن اصفهان با موفقیت تولید شد.️ وی با اشاره به این که شمش مورد نیاز این محصول با گرید فولاد St۳۷-۲ در بخش فولادسازی ذوب آهن در ۳۰ مهرماه جاری تولید شد افزود: محصول تیرآهن جدید در ردیف محصولات صادراتی ذوب آهن قرار دارد و ارزش بالایی رقم

تحریم‌های جدید، مذاکرات وین را پیچیده می‌کند

میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به تحریم جدید آمریکا در مورد ایران در توئیتی نوشت:همه شرکت کنندگان در مذاکرات وین باید از اقداماتی که ازسرگیری و تکمیل موفق مذاکرات برای اجرای موثر برجام را پیچیده تر کند، بپرهیزند.این اقدامات باید بطور خودکار و بدون هر گونه قید و شرط صورت گیرد.

تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ در کمیسیون برنامه

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی و وضعیت خودرو خبر داد.محمد مهدی مفتح در توضیح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این جلسه با حضور فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت ارائه گزارش درباره اقدامات این وزارتخانه در حوزه های مختلف تشکیل شد و نمایندگان به طرح نظرات خود درباره خودرو، تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی، راه‌اندازی کارخانه‌ها و موارد دیگر پرداختند./ ایسنا

شنیده ها حاکی از اعلام میزان تورم بخشی مربوط به صنعت خودرو برای شش ماهه دوم سال از سوی بانک مرکزی است.احتمالا به زودی قیمت جدید محصولات خودروسازان اعلام می‌شود./بورس نیوز

تحریم بعدی آمریکا علیه ایران چیست؟

آمریکا به دنبال این است که صادرات گندم به ایران را تحریم کنند.آمریکایی ها قصد دارند با توجه به وقوع خشکسالی شدید در ایران اگر مذاکرات در خصوص پرونده هسته ای به نتیجه نرسد،اقدام به تحریم صادرات گندم به ایران کنند‌.

میزان خرید و فروش و خالص خرید صندوق های سرمایه گذاری در مهر و آبان ماه صندوق های بازارگردانی نقش حمایتی خود را ایفا کرده اند. 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید