عرضه ۸۸۰ میلیون دلار در سامانه نیما در دو روز اخیر:براساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی:️سامانه نیما طی روزهای ٢٠ و ٢١ اردیبهشت ماه شاهد عرضه حدود ٨٨٠ میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تامین ارز واردات کشور بوده است. ️به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی از عرضه های مذکور حدود ٣٨٠ میلیون دلار معامله شده است. بر اساس معاملات انجام شده، میانگین موزون نرخ دلاری معاملات ٢٠٣.۶۵٠ ریال بوده است. ️این امر حاکی از این است که نرخ ارز موثر در واردات کشور نرخ مذکور بوده و نرخ های منتشر شده در چند روز اخیر مبنای معاملات واقعی نمی باشد.

مجوز افزایش سرمایه 143 درصدی ودی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.

صادرات شمش فولادی آزاد شد:پیگیری‌های چیلان از دفتر صنایع معدنی وزارت صمت نشان می‌دهد که به‌زودی (احتمالاً امروز) طی نامه‌ای از طرف دفتر معاونت معدنی اعلام خواهد شد که به مدت سه ماه، صادرات شمش فولادی توسط شرکت‌هایی که فهرست آن‌ها به گمرک اعلام می‌شود آزاد خواهد بود و صادرات نیازمند تیک صادراتی وزارت صمت و تأیید دفتر صنایع معدنی نیست. محتمل است طی روزهای آینده، صادرات برخی انواع ورق‌های تخت فولادی نیز طبق همین روال نیازی به تیک صادراتی وزارت صمت نداشته باشد.

آژانس: سطح غنی‌سازی در نطنز به ۶۳ درصد رسید.رویترز: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی با استناد به نمونه‌گیری‌های انجام شده توسط بازرسان خود در ایران اعلام کرده است که سطح غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات هسته‌ای نطنز به ۶۳ درصد افزایش یافته است.

فرانسه: زمان کمی برای احیای برجام باقیمانده است:وزارت خارجه فرانسه: برای احیای برجام لازم است کارهای زیادی در مدت زمان اندکی انجام شوند.

پالتیکو: احتمال دارد برجام هرگز احیا نشود:وبگاه آمریکایی با اشاره به روند کند پیشرفت‌ها در وین نوشت، در صورتی‌که برجام در حال حاضر احیا نشود، ممکن است هیچ‌وقت این اتفاق محقق نشود.یک دیپلمات‌ در وین می‌گوید: زمانی‌که یک رییس‌جمهور در ایران روی کار بیاید، ممکن است امور بسیار پیچیده‌تر شود.در حال حاضر نزاع اصلی در خصوص نوع و تعداد تحریم‌هایی است که آمریکا باید بردارد. از نظر ایالات متحده، درخواست ایران برای لغو تمامی تحریم‌ها «حداکثرگرایی و غیرواقعی است». نکته مهم دیگر، شفاف‌سازی گام‌های خاصی است که ایران باید برای بازگشت به تعهدات خود ذیل برجام بردارد.

پتروشیمی غدیر از ابتدای اردیبهشت ماه تا تاریخ 21 اردیبهشت، 5.100 تن پی وی سی در بورس کالا عرضه کرده  که از این مقدار 3.260 تن در میانگین قیمتی 32.433 تومان به ازای هر کیلو معامله شده است. حجم معاملات فروردین ماه 3.600 تن با میانگین قیمتی 33.910 تومان بوده است. روند قیمتی معاملات این محصول در یک سال اخیر صعودی بوده و بیشترین نرخی که معامله شده  34.303 تومان به ازای هر کیلو بوده است.

صادرات غیرنفتی ۸۰ درصد افزایش یافت:علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات غیرنفتی ۸۰ درصد افزایش یافت، گفت: سال گذشته با وجود فشار حداکثری ۳۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم.

آژانس: سطح غنی‌سازی در نطنز به ۶۳ درصد رسیده:رویترز: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی با استناد به نمونه‌گیری‌های انجام شده توسط بازرسان خود در ایران اعلام کرده است که سطح غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات هسته‌ای نطنز به ۶۳ درصد افزایش یافته است.

مقام ارشد وزارت خارجه ایران: در وین به مرحله مذاکره درباره متن رسیده‌ایم:یک مقام ارشد وزارت امور خارجه ایران در تشریح فضای کنونی مذاکرات جاری در وین با بیان این‌که بحث توافق موقت مدت‌هاست که از دستورکار خارج است، گفت: به مرحله مذاکره در خصوص متن رسیده‌ایم ولی در خصوص مفاهیم هنوز موضوعات حل‌ نشده‌ای باقی مانده است./ انتخاب

میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی:مجوز شرکت تامین سرمایه خلیج فارس توسط شورای عالی بورس صادر شد.این تامین سرمایه سهامی عام است و پذیره  نویسی خواهد شد.با توجه به پتانسیل های سهامداری مجموعه خلیج فارس می تواند تامین سرمایه  موفقی باشد.

۲۰۰ میلیون دلار در راه بورس:مصوبات جلسه ۲۲۱ ستاد هماهنگی اقتصادی درحالی ابلاغ شد که یکی از این مصوبات از تزریق ۲۹۹ میلیون دلار به بازار سرمایه حکایت دارد.معاون اقتصادی رئیس جمهور، تصمیمات جلسه دویست و بیست و یکم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ هفتم اردیبهشت ۱۴۰۰ را که به تأیید رئیس جمهور رسیده است، ابلاغ  کرد. این مصوبات مربوط به سه بند اول بسته حمایتی از بازار است که در ستاد اقتصادی دولت به تصویب رسید.

خاور: این شرکت 77% از سهام شرکت تولیدموتورهای دیزل ایران و نیز 49% از سهام شرکت مهندسی و تامین قطعات ایران خودرودیزل را فروخته است. سود فروش این شرکت ها عددی بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان میباشد. این در حالی است که سرمایه شرکت حدود 500 میلیارد تومان است. با این فروش سود هر سهم 400 تومان خواهد شد. این سهم در اسفند سال گذشته بسته شده است. قیمت در موقع بسته شدن 600 تومان بود. به احتمال فراوان بعد از بازگشایی این سهم صف خرید سنگین خواهد داشت.

خدیزل: این شرکت برای تامین نقدینگی جهت خریدقطعات تولید خودرو اقدام به انتشار اوراق مرابحه 4 ساله با نرخ 18%  و مبلغ 500 میلیارد تومان خواهد کرد.

صبا: شرکت هامون صبا با نماد وهامون از زیر مجموعه های صبا در فرابورس درج نماد شد. 100% این شرکت برای صبا میباشد.

ورازی: این شرکت 60 روز زمان دارد تا برای افزایش سرمایه 534% از محل تجدید ارزیابی دارای ها مجمع خود را تشکیل دهد. با قیمت امروز تابلو، این سهم بعد از بازگشایی باید با قیمت 115 تومان بازگشایی شود.

وساپا: شرکت رویال صدف کیش که مالکیت 100% برای وساپا میباشد در سال مالی 99 مبلغ 167 میلیارد تومان سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه 738% بیشتر میباشد.

شزنگی : نرخ فروش رنگ های تزئینی(ساختمانی) به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه ، رشد تقریبا ۳۰ درصدی داشته است( این نوع محصول تقریبا ۸۷ درصد مبلغ فروش در سال مالی قبل بوده است).

شلرد : اولین گزارش ماهانه از شرکتی که انتظار می رود امسال به بهره برداری با درصد های بالا برسد : فروش ۶۰ میلیارد تومانی در فروردین ماه که شامل فروش ۱۱،۹۰۸ تن اوره و ۲،۸۹۹ تن آمونیاک می باشد(درصورتی که مقدار تولید اوره ۲۲،۶۵۴ تن بوده و شرکت انبار کرده است).

شلعاب : افزایش ۱۵ درصدی نرخ انواع لعاب کاشی و سرامیک که این محصولات تقریبا ۱۰۰ درصد از مبلغ فروش شرکت را تشکیل می دهند.